Τα γλωσσικά παιχνίδια στον Wittgenstein και Hintikka και η εφαρμογή τους σε διδακτικές διαδικασίες(μια υπόθεση)

Postgraduate Thesis uoadl:1320324 238 Read counter

Unit:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Library of the School of Science
Deposit date:
2012-12-07
Year:
2012
Author:
Χουσιάδα Ελένη
Supervisors info:
Παναγιώτης Σπύρου Αναπλ. Καθηγ. (επιβλέπων), Δήμητρα Χριστοπούλου Λέκτορας, Δέσποινα Πόταρη Αναπλ. Καθηγ.
Original Title:
Τα γλωσσικά παιχνίδια στον Wittgenstein και Hintikka και η εφαρμογή τους σε διδακτικές διαδικασίες(μια υπόθεση)
Languages:
Greek
Summary:
The term “language-games” was first induced by Wittgenstein, albeit without
proceeding to further analysis. Jaakko Hintikka in his book “The Principles of
Mathematics Revisited” provides a much stronger reference to them, thus
creating the GTS. He brings “language-games” in the realm of logic, looking
also for what we call “truth”.
The purpose of this current thesis is to present this specific theory of
Hintikka and trace ways to make it applicable in mathematics and especially
teaching mathematics, mostly through issues of intuition-formal proof,
semantics-syntax.
Keywords:
Hintikka, Wittgenstein, language-game, GTS, Truth
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
29
Number of pages:
87
document.pdf (1 MB) Open in new window