Η μοναξιά του παιδιού σε σχέση με τον δεσμό μητέρας-παιδιού και πατέρα-παιδιού

Postgraduate Thesis uoadl:2896623 226 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Library of the School of Education
Deposit date:
2020-02-04
Year:
2020
Author:
Glareli Maria
Supervisors info:
Ευαγγελία Γαλανάκη , Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης , Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Καθηγητής Παιδαγωγικής και Λογοτεχνίας του ίδιου Τμήματος και
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Ψυχοκοινωνιολογίας της σχολικής τάξης του ίδιου Τμήματος
Original Title:
Η μοναξιά του παιδιού σε σχέση με τον δεσμό μητέρας-παιδιού και πατέρα-παιδιού
Languages:
Greek
Translated title:
Η μοναξιά του παιδιού σε σχέση με τον δεσμό μητέρας-παιδιού και πατέρα-παιδιού
Summary:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στην ασφάλεια του δεσμού του παιδιού με τους γονείς του και στη μοναξιά και κοινωνική δυσαρέσκεια που βιώνει στο σχολείο. Υπάρχουν διεθνώς αρκετές έρευνες για τη μοναξιά των παιδιών, αλλά οι έρευνες που σχετίζουν τη μοναξιά με την οικογένεια και την ασφάλεια δεσμού είναι συγκριτικά λιγότερες. Συμμετείχαν 211 μαθητές Δ΄Δημοτικού έως Β' Γυμνασίου. Συμπλήρωσαν δύο ερωτηματολόγια: την Κλίμακα Μοναξιάς και Κοινωνικής Δυσαρέσκειας των παιδιών (Asher & Wheeler, 1985; ελληνική προσαρμογή: Galanaki & Kalantzi-Azizi,1999) και την Κλίμακα Ασφάλειας Δεσμού χωριστά για τη μητέρα και τον πατέρα (Kerns, Klepac, & Cole, 1996; Lieberman, Doyle & Markiewicz, 1999; ελληνική προσαρμογή Kokkinos, Algiovanoglou, & Voulgaridou, 2019). Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλά ποσοστά μοναξιάς και κοινωνικής δυσαρέσκειας και μάλλον υψηλά ποσοστά ασφάλειας δεσμού με τους γονείς. Τα κορίτσια ένιωθαν περισσότερη μοναξιά σε σύγκριση με τα αγόρια και τα μεγαλύτερα παιδιά βίωναν λιγότερη υποστήριξη από τη μητέρα και τον πατέρα σε σύγκριση με τα μικρότερα. Η ανάλυση παλινδρόμησης έδειξε ότι κυρίως η διαθεσιμότητας της μητέρας ήταν η μεταβλητή που προέβλεπε κατά στατιστικά σημαντικό, αντιστρόφως ανάλογο τρόπο τη μοναξιά και την κοινωνική δυσαρέσκεια του παιδιού στο σχολείο, ενώ ασθενέστερες ήταν οι αντίστοιχες σχέσεις με τη διαθεσιμότητα του πατέρα και την υποστήριξή του. Τα ευρήματα συζητούνται στα πλαίσια της διεθνούς βιβλιογραφίας για τη σχέση μοναξιάς-δεσμού. Τέλος διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντικές παρεμβάσεις.
Main subject category:
Philosophy - Psychology
Keywords:
μοναξιά, κοινωνική δυσαρέσκεια, δεσμός
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
No
Number of references:
204
Number of pages:
123
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.

Γλαρέλη_Διπλωματική_Τελική.pdf
1015 KB
File access is restricted only to the intranet of UoA.