Unit:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική ΓλώσσαςLibrary of the School of Education
Supervisors info:
Γεωργία Κατσούδα, Διευθύντρια Ερευνών, Κέντρον Ερεύνης και Νεοελληνικών Διαλέκτων και Ιδιωμάτων, Ακαδημία Αθηνών (κύρια επιβλέπουσα).
Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (επιβλέπουσα).
Αναστασία Χριστοφίδου, Διευθύντρια Γραφείου Νεολογισμών Ακαδημίας Αθηνών, Διδάσκουσα στο ΠΤΔΕ (επιβλέπουσα).
Original Title:
Μορφολογική Επίγνωση και Κατάκτηση της Ορθογραφίας και της Γραμματικής
Translated title:
Morphological Awareness and Acquisition of Spelling Skills and Grammar
Summary:
This paper is a review of the research bibliography. It aims to study the importance of morphological awareness and its acquisition by students as well as its contribution to the acquisition of spelling and morphology. It gathers the types of exercises that have been used in criteria that evaluate the acquisition of morphological awareness and morpho-syntactic skills. Finally, it attempts a review of the international and greek bibliography, which deals with the relationship between morphological awareness and its individual aspects with students΄ spelling skills and the development of their morpho-syntactic skills.
Main subject category:
Language – Literature
Keywords:
Linguistics, Morphology, Morphological awareness, Spelling, Grammar, Morphosyntax
Number of references:
148
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.
ΠΑΛΙΟΥΡΑ_Mορφολογική Επίγνωση_Διπλωματική (1).pdf
440 KB
File access is restricted only to the intranet of UoA.