Unit:
Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και ΔιδακτικήςLibrary of the School of Philosophy
Supervisors info:
Αγγελική Τσόκογλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Βήνφριντ Λέχνερ, καθηγητής, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Ευδοκία Μπαλάση, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Original Title:
Formen der Inartikulation: Grammatikregeln und ihre Vermittlung am Beispiel des Nullartikels im Deutschen
Translated title:
Forms of Inarticulation: Rules of Grammar and How to Teach Them: The Case of the Zero Article in German
Summary:
This thesis explores the concept of rule of grammar, focusing on the use of articles in German and studying this phenomenon from the opposite viewpoints of the Greek learner of German and the teacher, who evaluates the former’s speech production. The focus is on bare noun phrases.
Main subject category:
Language – Literature
Keywords:
linguistics, German, Greek, grammar, teaching, rule, exception, deviation, bare noun phrases, zero article
Number of references:
119