Title:
Θρησκευτική ετερότητα στο ελληνικό σχολείο. Μία εκπαιδευτική και κοινωνική έρευνα για το ρόλο των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στη διαπολιτισμική επικοινωνία και τον κοινωνικό μετασχηματισμό
Abstract:
Στο άρθρο που ακολουθεί παρουσιάζεται η κοινωνική και εκπαιδευτική έρευνα που έγινε με σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων των μαθητών απέναντι στην πολιτισμική/θρησκευτική ετερότητα, πριν και μετά την εφαρμογή ενός Θεατροπαιδαγωγικού Προγράμματος. Στη συνάφεια του άρθρου περιγράφεται η πρωτότυπη εκπαιδευτική πολιτιστική δράση, που χρησιμοποιήθηκε, με σκοπό την αλλαγή και πως αυτή εκτιμάται με τη ματιά της Κοινωνιολογίας και της Θεολογίας. Ακόμη παρουσιάζεται η μεθοδολογία, οι τεχνικές, το δείγμα και η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας-δράσης, που πραγματοποιήθηκε, το 2006-07, σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης και Θράκης. Τέλος παρουσιάζονται συγκεκριμένες προτάσεις με βάση την κοινωνική αξία των Θ.Π. για την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση και ειδικά στη θρησκευτική εκπαίδευση των παιδιών, η οποία εντάσσεται σε ένα διαπολιτισμικό πλαίσιο, χωρίς να αναιρείται η υποχρεωτικότητά της, σύμφωνα με την ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας και την εκτίμηση της παρέμβασης, που πραγματοποιήθηκε.
Authors:
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Publisher:
International Association of Intercultural Education - Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής
Conference title:
Διεθνές Συνέδριο, ΙΑΙΕ 2009. Intercultural Education: Paideia, Polity, Demoi. Αθήνα, 24-26 Ιουνίου 2009
Keywords:
Διαπολιτισμικότητα, θρησκευτική αγωγή, ετερότητα, έρευνα, θέατρο στην εκπαίδευση
Main subject category:
Education - Sport science