Mathematics as a museum exhibit: Museological and museographic study of a museum exhibit for the Hellenic Children's Museum

Postgraduate Thesis uoadl:2820809 409 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Μουσειακές Σπουδές
Library of the School of Philosophy
Deposit date:
2018-11-29
Year:
2018
Author:
Kantza Agapi
Supervisors info:
Μάρλεν Μούλιου, Λέκτορας Μουσειολογίας & Επιστημονική Υπεύθυνη ΠΜΣ «Μουσειακές Σπουδές», Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλεξάνδρα Νικηφορίδου, Μουσειολόγος, Επιστημονική Υπεύθυνη Έργων PostScriptum Ltd
Δέσποινα Καλεσοπούλου, Αρχαιολόγος- Δρ. Μουσειολόγος, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Original Title:
Τα μαθηματικά ως μουσειακό έκθεμα: Μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη εκθέματος για το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο
Languages:
Greek
Translated title:
Mathematics as a museum exhibit: Museological and museographic study of a museum exhibit for the Hellenic Children's Museum
Summary:
This diploma thesis aims to study how an informal learning space can contribute to enhancing mathematical literacy of students. It will also attempt to illustrate how the mathematical field of mathematics can be transformed into a museum exhibit and serve both cognitive (parallel to the curriculum) needs and more general (the position of mathematics in our everyday life).
Main subject category:
Education - Sport science
Keywords:
mathematics as a museum exhibit, anthropocentric museum, child-centered exhibition design, museum challenges, museum practices
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
79
Number of pages:
179
diplomatiki_kantza_agapi_2.pdf (7 MB) Open in new window