Teaching with Gamification and Digital Storytelling: The Case of Byzantine History

Postgraduate Thesis uoadl:2886719 365 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Library of the School of Education
Deposit date:
2019-12-03
Year:
2019
Author:
Papadopoulou Pelagia
Supervisors info:
Δημήτρης Γκούσκος, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μιχάλης Μεϊμάρης, Kαθηγητής Νέων Τεχνολογιών και Μ.Μ.Ε. στην Επικοινωνία και την Εκπαίδευση του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ
Original Title:
Διδάσκοντας με Παιγνιοποίηση και Ψηφιακή Αφήγηση : η περίπτωση της Βυζαντινής Ιστορίας
Languages:
English
Greek
Translated title:
Teaching with Gamification and Digital Storytelling: The Case of Byzantine History
Summary:
This paper was developed in terms of the postgraduate thesis "Information Technologies and Communication for Education" and is a research on the teaching of historical subjects in High School and in particular in the course of the History of the Middle Ages and Modern World in 565-1815. The main objective of this particular work is to bring students into contact with a variety of historical events and personalities through the process of playing and writing digital narratives. More specifically, the interest of the intervention is oriented towards acquiring knowledge about various historical themes, persons and concepts and whether this knowledge can be acquired through a playful way of teaching.
Main subject category:
History
Keywords:
gamification, history, digital storytelling, fun, collaboration
Index:
No
Number of index pages:
0
Contains images:
Yes
Number of references:
32
Number of pages:
110
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ- 2019.pdf (3 MB) Open in new window