Unit:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα ΣπουδώνLibrary of the School of Education
Author:
Karavezi-Karavezyroglou Alexandra
Supervisors info:
Βρεττός Ιωάννης.Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών.
Θωμάς Κ. Μπαμπάλης. Καθηγητής Ψυχοκοινωνιολογίας της σχολικής τάξης στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.
Βασίλειος Πανταζής. Καθηγητής Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Original Title:
Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης σχετικά με την ένταξη του θεατρικού παιχνιδιού στη σχολική διδασκαλία
Translated title:
Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης σχετικά με την ένταξη του θεατρικού παιχνιδιού στη σχολική διδασκαλία
Summary:
The school responding to the modern needs is creating changes in the field
of education, both in the structure and content of the Curriculum and in the enrichment of
teaching methods. For this reason, most Curriculums worldwide have incorporated
alternative teaching methods that overturn traditional practice, contain active learning
elements, and take into account the uniqueness of each child. Dramatic theater techniques
allow individuals to act, think and create situations of understanding themselves, others
and life in general.
Purpose: to explore the views of primary school teachers regarding the integration of
theatrical play into teaching, as well as to explore the possibilities offered by the
theatrical play for the learning process through scaled questions.
Main subject category:
Education
Keywords:
theater play, experiential learning, teaching techniques
Number of references:
142