Unit:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην ΕκπαίδευσηLibrary of the School of Philosophy
Supervisors info:
Κυνηγός Πολυχρόνης, Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αικατερίνη Μακρή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Original Title:
"Αξιοποίηση Ψηφιακού Επιχειρηματολογικού Χάρτη για τη Βελτίωση των Επιχειρηματολογικών Δεξιοτήτων μαθητών της Γ’ Λυκείου"
Translated title:
“The impact of the digital argumentative mindmap on senior students’ argumentative skills. The example of teaching Modern Greek as L1”
Summary:
The general purpose of this case study is to discover if the use of a digital argumentative midmap impacts on senior students’ argumentative skills. Τhe digital tool is the RationaleTM.
At first, the students wrote collaborative an essay on a specific topic, without any specification of their tutor. Then, they involved in tasks in the aim of familiarized with the digital tool. At the end, the students wrote their essay on the digital argumentative midmap, with the directive to change the first essay as much as they want.
The results of this case study based on the discourse between students, the first and the last essay.
Main subject category:
Language – Literature
Keywords:
digital argumentative midmap, collaborative argumentation, Rationale TM, Modern Greek as L1 for senior students
Number of references:
106