Managing Crises in the School Environment. The Pandemic of COVID‐19  Management in Schools of Secondary Education in A΄ Athens

Postgraduate Thesis uoadl:3228522 39 Read counter

Unit:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Library of the School of Science
Deposit date:
2022-07-28
Year:
2022
Author:
Lympertou Charikleia
Supervisors info:
«Ειδική Επιστημονική Καθοδήγηση» Ασημίνα Κούρου, Δρ. Γεωλόγος, Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντισεισμικής Άμυνας,
Αντωναράκου Ασημίνα Καθηγήτρια Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, ΕΚΠΑ,
Μπακοπούλου Αθανασία Ε.Δ.Ι.Π. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ,
Δανάμος Γ. Δρ.Γεωλόγος Ε.Δ.Ι.Π. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ
Original Title:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Η  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ COVID‐19 ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 
Languages:
Greek
Translated title:
Managing Crises in the School Environment. The Pandemic of COVID‐19  Management in Schools of Secondary Education in A΄ Athens
Summary:
The effective management of the hazards and the crises that appear on a national or 
global level are of an outmost importance for every country. In particular, within the 
sensitive school environment, managing the above mentioned, as well as the recent 
pandemic of COVID‐19, should be accompanied by a set of clear directions and 
intelligent designs. In schools of secondary Education in secondary Education, which 
is the country's largest educational department including more than 180 school 
units, the pandemic management was complex and multivariate. 
 The specific assignment is investigating the possible crises that could influence the 
school society. Moreover, through source references, it examines the presence of 
any proactive ways and the degree of preparation of the school units. Within this 
framework we examine the structures, programs and activities that could reinforce 
the preparation. Through a questionnaire that distributed to the schools of the 
above‐mentioned Directorate, we examine the availability of a crisis management 
plan but also its validity with the use of drilling. After the three phases of the 
pandemic and while the schools are regularly functioning, it has been essential to 
raise questions concerning the COVID‐19 pandemic management. The results of the 
questionnaire will be evaluated in order for deductions and suggestions to be 
proposed with a view towards a better understanding of the situations similar to the 
pandemic. Moreover, there will be results deducted in terms of the sustainability of 
the personnel awareness, as it is vital to the ever‐changing school environment.
Main subject category:
Science
Keywords:
Crises management, School environment, Pandemia, COVID‐19,  Secondary Education 
Index:
Yes
Number of index pages:
3
Contains images:
Yes
Number of references:
60
Number of pages:
171
File:
File access is restricted only to the intranet of UoA.

Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον. Η Διαχείριση της Πανδημίας του Covid-19 στις Σχολικές Μονάδες Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Α' Αθήνας - Αντιγραφή.pdf
10 MB
File access is restricted only to the intranet of UoA.