ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Η  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ COVID‐19 ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 

Διπλωματική Εργασία uoadl:3228522 38 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-07-28
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λυμπερτού Χαρίκλεια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
«Ειδική Επιστημονική Καθοδήγηση» Ασημίνα Κούρου, Δρ. Γεωλόγος, Αν. Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντισεισμικής Άμυνας,
Αντωναράκου Ασημίνα Καθηγήτρια Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, ΕΚΠΑ,
Μπακοπούλου Αθανασία Ε.Δ.Ι.Π. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ,
Δανάμος Γ. Δρ.Γεωλόγος Ε.Δ.Ι.Π. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Η  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ COVID‐19 ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Η  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ COVID‐19 ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 
Περίληψη:
Η αποτελεσματική διαχείριση των κινδύνων και κρίσεων που εκδηλώνονται σε 
εθνικό ή παγκόσμιο επίπεδο αποτελεί άμεση προτεραιότητα της κάθε πολιτείας. 
Στο ευαίσθητο δε, σχολικό περιβάλλον η διαχείριση αυτών αλλά και της πρόσφατης 
πανδημίας του COVID‐19, πρέπει να διέπεται από σαφείς οδηγίες και ευφυή 
σχεδιασμό. Στα σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Α’ 
Αθήνας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη διεύθυνση εκπαίδευσης της χώρας 
αριθμώντας πάνω από 180 σχολικές μονάδες, η διαχείριση της πανδημίας υπήρξε 
σύνθετη και πολυπαραγοντική. 
Στην παρούσα εργασία μέσω βιβλιογραφικών αναφορών, έγινε διερεύνηση των 
κρίσεων που μπορούν να πλήξουν την σχολική κοινότητα, αλλά και παρουσίαση 
των  τρόπων πρόληψης και ετοιμότητας  των σχολικών μονάδων. Στο πλαίσιο αυτό 
διερευνήθηκε η ύπαρξη δομών, προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που μπορούν 
να συμβάλλουν στην καλύτερη προετοιμασία. Μέσω ερωτηματολογίου που 
διανεμήθηκε στα σχολεία της προαναφερόμενης Διεύθυνσης Εκπαίδευσης 
διερευνήθηκε η ύπαρξη του σχεδίου εκτάκτων αναγκών αλλά και ο έλεγχος της 
εγκυρότητάς του μέσω ασκήσεων ετοιμότητας. Μετά από τις τρεις φάσεις της 
πανδημίας και ενώ οι σχολικές μονάδες είναι πλέον σε κανονική λειτουργία 
θεωρήθηκε αναγκαίο, στο ίδιο ερωτηματολόγιο, να τεθούν ερωτήματα που 
αφορούν στη διαχείριση της πανδημίας COVID‐19 στις σχολικές μονάδες. Τα 
αποτελέσματα του ερωτηματολογίου αξιολογήθηκαν ώστε να προκύψουν 
συμπεράσματα και προτάσεις προς την κατεύθυνση της βελτιστοποίησης των 
σχολικών σχεδίων έκτακτης ανάγκης και της διαχείρισης καταστάσεων ανάλογων με 
την πανδημία. Επίσης προέκυψαν συμπεράσματα για την επάρκεια της ενημέρωσης 
και εκπαίδευσης του προσωπικού στη διαχείριση κρίσεων, καθώς το διαρκώς 
μεταβαλλόμενο περιβάλλον του σχολείου την καθιστά απαραίτητη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διαχείριση κρίσεων, Σχολικό περιβάλλον, πανδημία, COVID‐19,  Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
171
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον. Η Διαχείριση της Πανδημίας του Covid-19 στις Σχολικές Μονάδες Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Α' Αθήνας - Αντιγραφή.pdf
10 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.