Abstract:
Οι ανισώσεις α’ βαθμού είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στα μαθηματικά της τελευταίας τάξης του γυμνασίου, ενώ οι δευτεροβάθμιες ανισώσεις (μίας μεταβλητής) εμφανίζονται στα μαθηματικά της Α’ Λυκείου. Ωστόσο, η κατανόηση των ανισώσεων από τους μαθητές δεν είναι ικανοποιητική. Αυτή η εργασία επιθυμεί να παρουσιάσει τα ευρήματα για την προσέγγιση των ανισώσεων από τους μαθητές γυμνασίου και λυκείου, τις κοινές δυσκολίες που εμφανίζουν, τις παρανοήσεις και τις πιθανές πηγές αυτών των δυσκολιών και παρανοήσεων. Η ερευνητική μελέτη χρησιμοποίησε ειδικά διαμορφωμένες δραστηριότητες ώστε να διερευνηθούν οι διαδικαστικές-εννοιολογικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και οι παρανοήσεις που κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση ανισώσεων, αλλά και η ικανότητα των μαθητών να εντοπίζουν ανισώσεις μέσα από λεκτικά διατυπωμένα προβλήματα. Η έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης και τα δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης.
Keywords:
ανισώσεις, παρανοήσεις, Γ Γυμνασίου, Α Λυκείου