Abstract:
Στο πρόβλημα-δραστηριότητα οι μαθητές θα κάνουν πρακτική εφαρμογή του Πυθαγόρειου Θεωρήματος, για να διερευνήσουν ένα πρόβλημα -προϊόν μυθοπλασίας- και θα χρησιμοποιήσουν μαθηματικές δεξιότητες για να εντοπίσουν αποδεικτικά στοιχεία σε μία ληστεία. Το σενάριο της δραστηριότητας πραγματεύεται τις σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των πλευρών ορθογωνίου τριγώνου, τις πυθαγόρειες τριάδες, τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να είναι ένα τρίγωνο ορθογώνιο. Σκοπός της είναι να εντοπιστούν δυσκολίες ή παρανοήσεις είτε κατά την λεκτική κατανόηση της περιγραφής του προβλήματος είτε κατά την διαδικασία της επίλυσής του, ενώ φιλοδοξεί να συμβάλει στην αλλαγή-βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά και στην προσέγγισή τους.