Αξιοποίηση γλωσσικών μοντέλων μηχανικής μάθησης σε παιχνίδια ρόλων επιχειρηματολογικού περιεχομένου για τη διδακτική της Ιστορίας

Scientific publication - Conference Paper uoadl:3452775 2 Read counter

Unit:
Faculty of Medicine
Title:
Αξιοποίηση γλωσσικών μοντέλων μηχανικής μάθησης σε παιχνίδια ρόλων επιχειρηματολογικού περιεχομένου για τη διδακτική της Ιστορίας
Languages of Item:
Greek
Abstract:
Η παρούσα εργασία στοχεύει να αναδείξει τη σχέση των γλωσσικών μοντέλων μηχανικής μάθησης - Τεχνητής Νοημοσύνης, και ειδικότερα του ChatGPT, με τα ρητορικά παιχνίδια ρόλων, προκειμένου να αξιοποιηθούν στη διδακτική πρακτική. Πιο συγκεκριμένα, η παιχνιδοποίηση και τα παιχνίδια ρόλων φαίνεται ότι μπορούν να ενισχύσουν την εμπλοκή των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντάς τους κίνητρα για μάθηση. Οι μαθητές/τριες εμπλέκονται συναισθηματικά, καθώς αναβιώνουν μια κοινωνική ή ιστορική συνθήκη σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον, όπως αυτό της σχολικής τάξης. Επιπλέον, τα ρητορικά παιχνίδια ρόλων ενισχύουν τη δημιουργική, γλωσσική και κριτική ικανότητα των μαθητών/τριών, καθώς προάγεται ο επιχειρηματολογικός τους γραμματισμός. Τους τελευταίους μήνες, από τον Νοέμβριο του 2022, η ταχεία εξάπλωση του ChatGPT, ενός γλωσσικού μοντέλου μηχανικής μάθησης, δημιούργησε στην εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα αρκετές προσδοκίες σχετικά με τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στην εκπαίδευση. Η παρούσα ευρετική μελέτη διερευνά αν το ChatGPT μπορεί να παραγάγει επιχειρηματολογικούς διαλόγους ιστορικών προσώπων, προκειμένου να αξιοποιηθούν διδακτικά σε παιχνίδια ρόλων για το μάθημα της Ιστορίας, καθώς και τις προϋποθέσεις και τις οδηγίες με τις οποίες μπορεί να προκύψουν τέτοια κείμενα από το συγκεκριμένο «chatbot». Τέλος, στα αποτελέσματα παρουσιάζονται οι συζητήσεις που έγιναν με το ChatGPT, βάσει των οποίων υποστηρίζεται ότι η εφαρμογή μπορεί να δημιουργήσει επιχειρηματολογικούς – ρητορικούς διαλόγους για παιχνίδια ρόλων, προκειμένου να αξιοποιηθούν παιδαγωγικά στο μάθημα της Ιστορίας.
Publication year:
2024
Authors:
Παναγιώτης Αλεξόπουλος
Μαρία Κλαδάκη
Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης
Publisher:
Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος
Conference title:
Πρακτικά του 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος: Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα
Pages:
1471–1475
Keywords:
παιχνίδια ρόλων, διδασκαλία Ιστορίας, ChatGPT, Τεχνητή Νοημοσύνη, επιχειρηματολογικός γραμματισμός
Main subject category:
Education - Sport science
Official URL (Publisher):
References:
Asrowi, Gunarhadi, & Hanif, M. (2019). The power of role-playing in counseling children with learning difficulties in inclusive schools of Indonesia. International Journal of Education and Practice, 7(4), 324–333. https://doi.org/10.18488/journal.61.2019.74.324.333
Backfisch, I., Lachner, A., Stürmer, K., & Scheiter, K. (2021). Variability of teachers’ technology integration in the classroom: A matter of utility! Computers & Education, 166, 104159. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104159
Baidoo-Anu, D., & Ansah, L. O. (2023). Education in the era of generative artificial intelligence (AI): Understanding the potential benefits of ChatGPT in promoting teaching and learning. Journal of AI, 7(1), 52-62. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4337484
Barrera, F., Venegas-Muggli, J. I., & Nuñez, O. (2020). The impact of role-playing simulation activities on Higher Education Students’ academic results. Innovations in Education and Teaching International, 58(3), 305–315. https://doi.org/10.1080/14703297.2020.1740101
Bereczki, E. O., & Kárpáti, A. (2021). Technology-enhanced creativity: A multiple case study of digital technology-integration expert teachers’ beliefs and practices. Thinking Skills and Creativity, 39, 100791. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2021.100791
Chen, Y.-C., Hand, B., & Park, S. (2016). Examining elementary students’ development of oral and written argumentation practices through argument-based inquiry. Science & Education, 25(3–4), 277–320. https://doi.org/10.1007/s11191-016-9811-0
Choi, J. H., Hickman, K. E., Monahan, A., & Schwarcz, D. B. (2023). Chatgpt goes to law school. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.4335905
Currie, G., Singh, C., Nelson, T., Nabasenja, C., Al-Hayek, Y., & Spuur, K. (2023). CHATGPT in Medical Imaging Higher Education. Radiography, 29(4), 792–799. https://doi.org/10.1016/j.radi.2023.05.011
Drossinou-Korea, M., & Alexopoulos, P. (2022). Teaching social skills interventions with digital cognitive and language machines to a student with autism. International Journal of Social Science and Human Research, 05(11), 5234-5241. doi:10.47191/ijsshr/v5-i11-55
Εγγλέζου, Φ. (2019). Oxford Debates για νέους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Στο Βαρδάκη, Μ., & Εγγλέζου, Φ. (Επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ρητορικής (με διεθνή συμμετοχή): Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας, 69-78, Αθήνα.
Egglezou, F. (2020). Debate at the edge of critical pedagogy and rhetorical paedeia: Cultivating active citizens. Solsko Polje, Letnik xxx, številka 5(6), 101-119.
Elbanna, S., & Armstrong, L. (2023). Exploring the integration of CHATGPT in education: Adapting for the future. Management & Sustainability: An Arab Review. https://doi.org/10.1108/msar-03-2023-0016
Fauzi, F., Tuhuteru, L., Sampe, F., Ausat, A. M. A., & Rahmania, H. (2023). Analysing the role of ChatGPT in improving student productivity in higher education. Journal on Education, 5(4), 14886-14891.
Grande-de-Prado, M., Baelo, R., García-Martín, S., & Abella-García, V. (2020). Mapping role-playing games in ibero-america: An educational review. Sustainability, 12(16), 6298. https://doi.org/10.3390/su12166298
Gravel, J., D’Amours-Gravel, M., & Osmanlliu, E. (2023). Learning to fake it: Limited responses and fabricated references provided by CHATGPT for medical questions. Mayo Clinic: Digital Health, 1(3), 226–234. https://doi.org/10.1016/j.mcpdig.2023.05.004
Gudkova, K. V. (2021). Developing argumentative literacy and skills in ESP students. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 229-237. doi:10.22190/jtesap2102229g
Guo, K., Zhong, Y., Li, D., & Chu, S. K. (2023). Effects of chatbot-assisted in-class debates on students’ argumentation skills and task motivation. Computers & Education, 203, 104862. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104862
Henry, J., Hernalesteen, A., & Collard, A.-S. (2021). Teaching artificial intelligence to K-12 through a role-playing game questioning the Intelligence Concept. KI - Künstliche Intelligenz, 35(2), 171–179. https://doi.org/10.1007/s13218-021-00733-7
ΙΕΠ (2023). Αναλυτικό πρόγραμμα Σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας Δημοτικού & Γυμνασίου.
Irkinovich, N. R. (2022). The Importance of Role-Playing Game in Teaching English in a Non-Linguistic University. International Journal of Pedagogics, 2(09), 29–32. https://doi.org/10.37547/ijp/Volume02Issue09-07
Κλαδάκη, Μ., & Μαστροθανάσης, Κ. (Επιμ.). (2023). Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα. Gutenberg.
Κόκκινος Γ. (1998). Από την Ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας. Ελληνικά Γράμματα.
Κουτσός, Μ. (2000). Διδακτική της Ιστορίας. Ζήτης.
Kasneci, E., Sessler, K., Küchemann, S., Bannert, M., Dementieva, D., Fischer, F., Gasser, U., Groh, G., Günnemann, S., Hüllermeier, E., Krusche, S., Kutyniok, G., Michaeli, T., Nerdel, C., Pfeffer, J., Poquet, O., Sailer, M., Schmidt, A., Seidel, T., … Kasneci, G. (2023). Chatgpt for good? on opportunities and challenges of large language models for Education. Learning and Individual Differences, 103, 102274. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2023.102274
Kasper, G., & Youn, S. J. (2017). Transforming instruction to activity: Roleplay in language assessment. Applied Linguistics Review, 9(4), 589–616. https://doi.org/10.1515/applirev-2017-0020
Kotsira, M., Ntalianis, K., Kikili, V., Ntalianis, F. & Mastorakis, N. (2021). New Technologies in the Instruction of History in Primary Education. International Journal of Education and Information Technologies, 15, 21-27.
Lee, I. J. (2020). Kinect-for-windows with augmented reality in an interactive roleplay system for children with an autism spectrum disorder. Interactive Learning Environments, 29(4), 688–704. https://doi.org/10.1080/10494820.2019.1710851
Μαργαρίτης, Β., Αζέλης, Α., Ανδριώτης, Ν., Δετοράκης, Θ., Φωτιάδης, Κ. (2023). Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας. Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος».
Μαστροθανάσης, Κ., & Κλαδάκη, Μ. (2023). Η παιδαγωγική του θεάτρου για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφόρο ανάπτυξη. Διάδραση.
Mackenzie, A. (2017). Machine Learners: Archaeology of a Data Practice. MIT Press.
Majidi, A. el, Janssen, D., & de Graaff, R. (2021). The effects of in-class debates on argumentation skills in Second language education. System, 101, 102576. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102576
Malloy, J. A., Tracy, K. N., Scales, R. Q., Menickelli, K., & Scales, W. D. (2020). It’s not about being right: Developing argument through debate. Journal of Literacy Research, 52(1), 79–100. https://doi.org/10.1177/1086296x19896495
Mastrothanasis, K., & Kladaki, M. (2020). The Involvement of Children in the Arts during Their Leisure Time. Asian Journal of Language, Literature and Culture Studies, 3(2), 10-19.
Mastrothanasis, K., Kladaki, M., & Andreou, A. (2023). A systematic review and meta-analysis of the Readers’ Theatre impact on the development of reading skills. International Journal of Educational Research Open, 4, 100243. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100243
Mastrothanasis, K., Zervoudakis, K., Kladaki, M., & Tsafarakis, S. (2023). A bio-inspired computational classifier system for the evaluation of children’s theatrical anxiety at school. Education and Information Technologies, 28(9), 11027–11050. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11645-4
McGahee, D. W., King‐Sears, M. E., & Evmenova, A. S. (2021). High school students with learning disabilities: Requesting accommodations in role‐play. Learning Disabilities Research & Practice, 36(2), 82–95. https://doi.org/10.1111/ldrp.12243
Moniot, H. (1993). Η διδακτική της Ιστορίας (Έ. Κάννερ, Μετ.). Μεταίχμιο.
Montanari, F. (2010). Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας – Από τον 8ο π.Χ. έως τον 6ο μ.Χ. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
Moreno-Guerrero, A.-J., Rodríguez-Jiménez, C., Gómez-García, G., & Ramos Navas-Parejo, M. (2020). Educational innovation in higher education: Use of role playing and educational video in future teachers’ training. Sustainability, 12(6), 2558. https://doi.org/10.3390/su12062558
Νοτοπούλου, Β. (2022). Επιμορφωτικά προγράμματα και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Σταμούλης.
Nasr-Esfahani, M., Yazdannik, A., & Mohamadiriz, S. (2019). Development of nursing students' performance in advanced cardiopulmonary resuscitation through role-playing learning model. J Educ Health Promot, 8(151). https://doi.org/10.4103/jehp.jehp_125_18
Okada, S., Kondo, K., Yamaguchi, N., Ichinose, C., & Yanagita, T. (2023). Practices and challenges of joint education at two medical schools utilizing online pharmacology role-playing. Folia Pharmacologica Japonica, 158(2), 134–137. https://doi.org/10.1254/fpj.22069
Παληκίδης, Α. (2007). Η εικονογράφηση των σχολικών εγχειριδίων Ιστορίας. Στο Α. Ανδρέου (Επιμ.), Η διδακτική της Ιστορίας στην Ελλάδα και η έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια (σσ. 321-362). Μεταίχμιο.
Παναγιώτου, Ε., & Κυνηγός, Χρ. (2019). “Escapeplan”: Σχεδιασμός και ανάπτυξη παιχνιδιού για την καλλιέργεια του επιχειρηματολογικού γραμματισμού στο σχεδιαστικό περιβάλλον ChoiCo. Στο Κουτρομάνος, Γ., & Γαλάνη Λ. (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», 616-626, Αθήνα.
Pojani, D., & Rocco, R. (2020). Edutainment: Role-playing versus serious gaming in planning education. Journal of Planning Education and Research, 43(3), 585–597. https://doi.org/10.1177/0739456x20902251
Prager, R. H. P. (2019). Exploring the Use of Role-playing Games in Education. Master of Teaching Research Journal, 2.
Rahman, M.M. & Watanobe, Y. (2023). ChatGPT for education and research: opportunities, threats, and strategies. Applied Sciences, 13(9), 5783. https://doi.org/10.3390/app13095783
Ray, P. P. (2023). CHATGPT: A comprehensive review on background, applications, key challenges, bias, ethics, limitations and future scope. Internet of Things and Cyber-Physical Systems, 3, 121–154. https://doi.org/10.1016/j.iotcps.2023.04.003
Ray, P. P. (2023). CHATGPT: A comprehensive review on background, applications, key challenges, bias, ethics, limitations and future scope. Internet of Things and Cyber-Physical Systems, 3, 121–154. https://doi.org/10.1016/j.iotcps.2023.04.003
Resnick, L., Asterhan, C., & Clark, S., (2015). Socializing intelligence through academic talk and dialogue. American Educational Research Association.
Σολομών, Ι. (2000). Το κλειστό σχολείο έχει πεθάνει;. Στο Γ. Μπαγάκης (επιμ.), Προαιρετικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα στη Σχολική Εκπαίδευση (σσ.17-27). Μεταίχμιο.
Shi, W., Wang, X., Oh, Y.J., Zhang, J., Sahay, S., Yu, Z., 2020. Effects of Persuasive Dialogues: Testing Bot Identities and Inquiry Strategies. In: Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM, New York, pp. 1–13. https://doi.org/10.1145/3313831.3376843.
Song, Y., Chen, X., Hao, T., Liu, Z., & Lan, Z. (2019). Exploring two decades of research on classroom dialogue by using bibliometric analysis. Computers & Education, 137, 12-31. doi:10.1016/j.compedu.2019.04.002
Sun, X., Zhang, X., & Lei, L. (2022). The effects of online role-play teaching practice on learners’ availability for resources. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(05), 4–18. https://doi.org/10.3991/ijet.v17i05.30575
Τζόκας, Σ. (2002). Διδακτικές στρατηγικές στο μάθημα της Ιστορίας. Σαββάλας.
Τσίβας, Α. (2011). Παιδαγωγική αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ΤΠΕ στην ιστορική εκπαίδευση: Θεωρητικές και ερευνητικές εκδοχές και προσεγγίσεις. Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευσης, 4(1-3), 151-164.
Tiedemann, E., & Simmenroth, A. (2021). Teaching alcohol and smoking counselling in times of COVID-19 to 6th-semester medical students: experiences with a digital-only and a blended learning teaching approach using role-play and feedback. GMS J Med Educ, 38(7). https://doi.org/10.3205/zma001513
Tlili, A., Shehata, B., Adarkwah, M. A., Bozkurt, A., Hickey, D. T., Huang, R., & Agyemang, B. (2023). What if the devil is my guardian angel: Chatgpt as a case study of using Chatbots in education. Smart Learning Environments, 10(1). https://doi.org/10.1186/s40561-023-00237-x
Trust, T., Whalen, J., & Mouza, C. (2023). Editorial: ChatGPT: Challenges, opportunities, and implications for teacher education. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 23(1), 1-23.
Tzima, S., Styliaras, G., & Bassounas, A. (2019). Augmented reality applications in education: Teachers point of view. Education Sciences, 9(2), 99. https://doi.org/10.3390/educsci9020099
Vygotsky, L. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge: Harvard University Press.
Walker, A., & Kettler, T. (2020). Developing critical thinking skills in high ability adolescents: Effects of a debate and Argument Analysis Curriculum. Talent, 10(1), 21–39. https://doi.org/10.46893/talent.758473
Whittaker, M., Crawford , K., Dobbe, R., Fried, G., Kaziunas, E., Mathur, V., West, S. M., Richardson, R., Schultz, J., & Schwartz, O. (2018). AI Now Report 2018. AI Now Institute.
Zervoudakis, K., Mastrothanasis, K., & Tsafarakis, S. (2020). Forming automatic groups of learners using particle swarm optimization for applications of differentiated instruction. Computer Applications in Engineering Education, 28(2), 282–292. https://doi.org/10.1002/cae.22191
9_6_38.pdf (776 KB) Open in new window