Unit:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα και Δικτυακές Τεχνολογίες (ΤΗΛ)Library of the School of Science
Author:
Νικολόπουλος Αλέξανδρος
Γαργάνης Κωνσταντίνος
Supervisors info:
Μαρία Γρηγοριάδου Ομότιμη Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α. (επιβλέπουσα), Κυπαρισσία Παπανικολάου Επίκουρη Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Original Title:
Αξιολόγηση ευχρηστίας προσαρμοστικών περιβαλλόντων μάθησης
Translated title:
Usability evaluation of adaptive learning environments
Summary:
This thesis focuses on the evaluation of adaptive learning environments. An
overview of the literature has been conducted on standards and methods used for
usability evaluation. Moreover, the particular methods such as SUS and
heuristics, were used to evaluate the adaptive educational hypermedia system
INSPIREus. The particular results provided evidence about the effectiveness of
the system and small improvements will entail an exceptional level of
performance.
Keywords:
Evaluation of adaptive systems, Evaluation methods, Adaptive learning environments, Heuristics, Sus