Unit:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην ΕκπαίδευσηLibrary of the School of Philosophy
Author:
Koukovinis Alexandros
Supervisors info:
-Σμυρναίου Ζαχαρούλα (επιβλέπουσα Καθηγήτρια) Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
-Γιαννούτσου Νικολέτα (Συμβουλευτική Επιτροπή) Διδάκτωρ και Διδάσκουσα στο μεταπτυχιακό του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
-Κυνηγός Χρόνης (Συμβουλευτική Επιτροπή) Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Original Title:
Η χρήση ψηφιακών παιχνιδιών προσομοίωσης για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων
Translated title:
Digital simulation games for improving entrepreneurial competencies
Summary:
This diploma thesis explores the feasibility of developing the entrepreneurial skills of pupils involved in a digital environment that realistically simulates the business world.
In order to establish the effectiveness of a business game in improving business skills, this work explores research evidence conducted internationally for a three-year (2014-2017) period for the Play4Guidance educational simulation game. This paper lists and examines some of these data (quantitative focus), offering the international scene the experience and results that will enhance business game simulations as learning tools.
Main subject category:
Technology - Computer science
Keywords:
business, digital, game, simulation, skills, research
Number of references:
105