Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Επιστημονική δημοσίευση - Ανακοίνωση Συνεδρίου uoadl:3322704 67 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τίτλος:
Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Περίληψη:
Αυτή η έρευνα διερεύνησε τις αντιλήψεις των δασκάλων για τα εμπόδια στην ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Η μελέτη υιοθέτησε την ποιοτική μεθοδολογία με εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη. Οι συμμετέχοντες αυτής της έρευνας ήταν 14 δάσκαλοι, με βολική δειγματοληψία, βάσει κάποιων χαρακτηριστικών όπως το επίπεδο της τάξης τους, την εργασιακή εμπειρία και το φύλο. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ακόμη έτοιμοι να ενσωματώσουν τις ΤΠΕ στη τάξη.
Έτος δημοσίευσης:
2021
Συγγραφείς:
Αγγελική Βουδούρη
Γιώργος Πολύδωρος
Εκδότης:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Τίτλος συνεδρίου:
Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην κοινωνία του 21ου αιώνα
Σελίδες:
86-94
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ, περιβαλλοντική εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Αναφορές:
Al-Qallaf, C. L., & Al-Mutairi, A. S. F. (2016). Digital literacy and digital content supports learning. Electronic Library, 34(3), 522–547.

Βαμβακάρης, Μ., & Γενιτσές, Ν. (2003). Ξενάγηση στην Πάρνηθα- Πολυμεσική. Διαθέσιμο στο http://etpe.gr/uploads1/b610.pdf

Bingimlas, K.A. (2009). Barriers to the successful Integration of ICT in teaching and Learning Environments: A Review of Literature. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 5(3), 235‐245.

Bordbar, F. (2010). English teachers’ attitudes toward computer-assisted language learning. International Journal of Language Studies, 4(3), 179-206.

Γεωργιάδου Α., & Σπυρέλλης Ν. (2005). Το Λογισμικό ως απαραίτητη συνιστώσα ενός άρτιου Πακέτου Εκπαιδευτικού Υλικό: Το παράδειγμα του ΠΕΥ “Άρρωστα Κτήρια” για την Π.Ε. Διαθέσιμο στο http://www.etpe.gr/uploads1/georgiadou616_623.doc

Creswell, J. (2006). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education

De', R., Pandey, N., & Pal, A. (2020). Impact of digital surge during Covid-19 pandemic: A viewpoint on research and practice. International journal of information management, 55, 102171. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102171

Dawes, L. (2001). What stops teachers using new technology? In Ł. M. Leask (ed.), Issues in Teaching using ICT (pp.67‐79). London: Routledge

Duveskog, M., Tedre, M., Sedano, C. I., & Sutinen, E. (2012). Life planning by digital storytelling in a primary school in rural Tanzania. Journal of Educational Technology & Society, 15(4), 225–237.

Gu, X., Zhu, Y., & Guo, X. (2013). Meeting the “digital natives”: Understanding the acceptance of technology in classrooms. Journal of Educational Technology & Society, 16(1), 392–402.

Ιωαννίδου, Ε., Α., Γεωργόπουλος, Α., Κουράκης, Κ., Τσιτουρίδου, Μ., Ψυχίδου, Ρ., & Σ. Παρασκευόπουλος (2006). ΤΠΕ και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: η έρευνα στον ελληνικό χώρο. 5ο Συνέδριο ΕΤΠΕ, 342-349, Θεσσαλονίκη. Διαθέσιμο στο http://www.etpe.gr/extras/view_proceedings.php?conf_id=22

Ιωάννου, Σ., Λουκέρης, Δ., & Μπαμπαρούτσης, Χ. (2005). Αξιοποίηση των ΤΠΕ σε εργασίες Περιβαλλοντικής Φύσης, σε συνδυασμό με το μοντέλο ανάπτυξης πολλαπλών ευφυϊών του Gardner: Μια επίσκεψη στους βιότοπους της πατρίδας μας. Μελέτη περίπτωσης: Ο Νομός Δράμας. Διαθέσιμο στο http://www.etpe.gr/uploads1/stylianos609_615.doc

Καζαντζής, Χ., & Νικάκης, Ι. (2005). Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, Μια προσπάθεια παραγωγής εκπαιδευτικού λογισμικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διαθέσιμο στο http://www.etpe.gr/uploads1/kazantzis624_627.doc

Κοκκίνου, Ε., Ρήγα, Ε., & Τρίγκα, Μ. (2005). Aξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στη διδασκαλία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Διαθέσιμο στο http://www.etpe.gr/uploads1/kokkinou596_599.doc

Κονετάς, Δ., Φίλης, Ε., & Κύρκας, Δ. (2005). Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση για την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος και βιοποικιλότητας. Πρακτικά σε CD, 2ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας.

Κονετάς, Δ., (2005). Αποτελέσματα εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής για την υλοποίηση στόχων ΠΕ. 1ο Συνέδριο ΣΠΠΕ, ΥΠΕΠΘ-Παν/μιο Αιγαίου, 319 - 326, Ισθμός Κορίνθου.

Μαυρικάκη, Ε., (2003). Οι λειτουργικές συνιστώσες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο: Μαυρικάκη, Ε., & Κυρίδης, Α. (επιμ.), Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο ελληνικό Δημοτικό Σχολείο – Έρευνα πεδίου (15-53). Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.

Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.

Orlando, J., & Attard, C. (2016). Digital natives come of age: the reality of today’s early career teachers using mobile devices to teach mathematics. Mathematics Education Research Journal, 28(1), 107–121.

Shadreck, Μ. (2015). Integrating ICTs into the environmental science primary school classroom in Chegutu district, Zimbabwe: problems and solutions. European Journal of Science and Mathematics Education, 3(1), 90-96.

Spiteri, M., & Chang Rundgren, S.N. (2020). Literature Review on the Factors Affecting Primary Teachers’ Use of Digital Technology. Tech Know Learn, 25, 115–128. https://doi.org/10.1007/s10758-018-9376-x

Wang, C., Ke, Y., Wu, J., & Hsu, W. (2011). Collaborative action research on technology integration for science learning. Journal of Science Education and Technology, 21(1), 125–132.

Χαλκίδης, Α., Σαριδάκη, Α., & Τσάκαλης Π. (1998), Εφαρμογές Νέων Τεχνολογιών, στα Πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Διαθέσιμο στο http://www.epyna.gr/show/eisigisi5.doc
Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.pdf (616 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο