Η συνέντευξη ως εργαλείο στην εκπαιδευτική έρευνα

Επιστημονική δημοσίευση - Άρθρο Περιοδικού uoadl:3420417 134 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Ιατρικής
Τίτλος:
Η συνέντευξη ως εργαλείο στην εκπαιδευτική έρευνα
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση της συνέντευξης ως ερευνητικού εργαλείου στην εκπαιδευτική έρευνα. Η συνέντευξη είναι μια πολυδιάστατη τεχνική που επιτρέπει την κατανόηση των ανθρώπινων εμπειριών, πεποιθήσεων και ιστοριών. Στο πλαίσιο της ποιοτικής έρευνας, η συνέντευξη χρησιμοποιείται για την καταγραφή βαθύτερων ανθρώπινων εμπειριών μέσω της διερεύνησης των αντιλήψεων των συμμετεχόντων. Η εργασία εξετάζει επίσης τους διάφορους τύπους συνεντεύξεων, όπως η ημιδομημένη, η μη δομημένη και η δομημένη, εστιάζοντας στις διαφορετικές προσεγγίσεις και χρήσεις τους. Επιπλέον, αναφέρει τη σημασία της επιλογής ερωτήσεων και τη διαχείριση της συνέντευξης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για διαφάνεια και σεβασμό προς τους συμμετέχοντες.
Έτος δημοσίευσης:
2024
Συγγραφείς:
Αργυρώ Σκούμα
Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης
Περιοδικό:
Εκπαιδευτικές Διαδρομές
Εκδότης:
ΕΚΤ (ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ)
Τόμος:
1
Αριθμός / τεύχος:
1
Σελίδες:
140-153
Λέξεις-κλειδιά:
Συνέντευξη, εκπαιδευτική έρευνα, ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
DOI:
10.12681/edro.36720
Αναφορές:
Boostrom, R. (1994). Learning to pay attention. Qualitative studies in education, 7(1), 51-64.
Cazden, C. (2000). ‘Taking Cultural Differences into Account’. In B. Cope & M. Kalantis (Eds.) Multiliteracies: Literacy, Learning and the Design of Social Futures. Routledge.
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Μεταίχμιο.
Eisner, E. W. (2017). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Teachers College Press.
Finlay, L., & Gough, B. (Eds.). (2008). Reflexivity: A practical guide for researchers in health and social sciences. John Wiley & Sons.
Flick, U., Von Kardoff, E., & Steinke, I. (2004). What Is Qualitative Research? An Introduction to the Field. In U. Flick, E. Von Kardoff, & I. Steinke (Eds.), A Companion to Qualitative Research (pp. 3-12). Sage.
Kvale, S. (1996). Interviews, an introduction to qualitative research interviewing. SAGE.
Mason, J. (2009). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Πεδίο.
Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Gutenberg
Rubin, H. J., & Rubin, I. S. (2011). Qualitative interviewing: The art of hearing data. Sage.
Seitz, S. (2016). Pixilated partnerships, overcoming obstacles in qualitative interviews via Skype: A research note. Qualitative Research, 16(2), 229-235.
Weiss, R. S. (2004). In their own words: Making the most of qualitative interviews. Contexts, 3(4), 44-51.
Williamson, T. (2006). Conceptual truth. Aristotelian Society Supplementary, 80(1), 1-41.
Βαβουρανάκης, Χ. (1986). Στοιχεία πειραματικής Παιδαγωγικής. Aυτοέκδοση.
Ίσαρη, Φ., & Πουρκός, Μ. (2015). Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5826
Ιωσηφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Κριτική.
Κυριαζή, Ν. (2009). Η κοινωνιολογική έρευνα. Kριτική επισκόπηση των μεθόδων και τεχνικών. Ελληνικά γράμματα.
Λαγουμιντζής, Γ., Βλαχόπουλος, Γ., & Κουτσογιάννης, Κ. (2015). Μεθοδολογία της έρευνας στις επιστήμες υγείας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5356
Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2016). Διδάσκοντας φιλοσοφία σε μη φιλοσόφους: μια εμπειρική έρευνα. Εκδόσεις αδελφών Κυριακίδη.
Χαλικιάς, Μ., Λάλου, Π., Μανωλέσου, Α. (2015). Μεθοδολογία έρευνας και εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5075
66fbdf8985d55 (1).pdf (926 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο