Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση της συνέντευξης ως ερευνητικού εργαλείου στην εκπαιδευτική έρευνα. Η συνέντευξη είναι μια πολυδιάστατη τεχνική που επιτρέπει την κατανόηση των ανθρώπινων εμπειριών, πεποιθήσεων και ιστοριών. Στο πλαίσιο της ποιοτικής έρευνας, η συνέντευξη χρησιμοποιείται για την καταγραφή βαθύτερων ανθρώπινων εμπειριών μέσω της διερεύνησης των αντιλήψεων των συμμετεχόντων. Η εργασία εξετάζει επίσης τους διάφορους τύπους συνεντεύξεων, όπως η ημιδομημένη, η μη δομημένη και η δομημένη, εστιάζοντας στις διαφορετικές προσεγγίσεις και χρήσεις τους. Επιπλέον, αναφέρει τη σημασία της επιλογής ερωτήσεων και τη διαχείριση της συνέντευξης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για διαφάνεια και σεβασμό προς τους συμμετέχοντες.
Αναφορές:
Boostrom, R. (1994). Learning to pay attention. Qualitative studies in education, 7(1), 51-64.
Cazden, C. (2000). ‘Taking Cultural Differences into Account’. In B. Cope & M. Kalantis (Eds.) Multiliteracies: Literacy, Learning and the Design of Social Futures. Routledge.
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Μεταίχμιο.
Eisner, E. W. (2017). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Teachers College Press.
Finlay, L., & Gough, B. (Eds.). (2008). Reflexivity: A practical guide for researchers in health and social sciences. John Wiley & Sons.
Flick, U., Von Kardoff, E., & Steinke, I. (2004). What Is Qualitative Research? An Introduction to the Field. In U. Flick, E. Von Kardoff, & I. Steinke (Eds.), A Companion to Qualitative Research (pp. 3-12). Sage.
Kvale, S. (1996). Interviews, an introduction to qualitative research interviewing. SAGE.
Mason, J. (2009). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Πεδίο.
Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Gutenberg
Rubin, H. J., & Rubin, I. S. (2011). Qualitative interviewing: The art of hearing data. Sage.
Seitz, S. (2016). Pixilated partnerships, overcoming obstacles in qualitative interviews via Skype: A research note. Qualitative Research, 16(2), 229-235.
Weiss, R. S. (2004). In their own words: Making the most of qualitative interviews. Contexts, 3(4), 44-51.
Williamson, T. (2006). Conceptual truth. Aristotelian Society Supplementary, 80(1), 1-41.
Βαβουρανάκης, Χ. (1986). Στοιχεία πειραματικής Παιδαγωγικής. Aυτοέκδοση.
Ίσαρη, Φ., & Πουρκός, Μ. (2015). Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5826
Ιωσηφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Κριτική.
Κυριαζή, Ν. (2009). Η κοινωνιολογική έρευνα. Kριτική επισκόπηση των μεθόδων και τεχνικών. Ελληνικά γράμματα.
Λαγουμιντζής, Γ., Βλαχόπουλος, Γ., & Κουτσογιάννης, Κ. (2015). Μεθοδολογία της έρευνας στις επιστήμες υγείας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5356
Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2016). Διδάσκοντας φιλοσοφία σε μη φιλοσόφους: μια εμπειρική έρευνα. Εκδόσεις αδελφών Κυριακίδη.
Χαλικιάς, Μ., Λάλου, Π., Μανωλέσου, Α. (2015). Μεθοδολογία έρευνας και εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5075