Κατάθλιψη στην σχολική ηλικία και η ψυχοθεραπευτική προσεγγιση Gestalt

Διπλωματική Εργασία uoadl:1312206 376 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή ψυχικής υγείας - Πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-07-03
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Χαροπούλου Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επικ. Καθηγήτρια Μ. Βλασσοπούλου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κατάθλιψη στην σχολική ηλικία και η ψυχοθεραπευτική προσεγγιση Gestalt
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
α
Περίληψη:
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής περιορίζει τις δυνατότητες των γονέων να ασχοληθούν με
τα παιδία, στο βαθμό που θα εξαλείφει την πιθανότητα εμφάνισης της παιδικής
κατάθλιψης. Δυστυχώς καμία από τις υφιστάμενες προσεγγίσεις εντοπισμού και
αντιμετώπισης των αναδυόμενων αποκλίσεων των παιδιών δεν αποδεικνύεται απόλυτα
αποτελεσματική. Η παιδική κατάθλιψη αποτελεί δύσκολο και σύνθετο ζήτημα και η
διάγνωση της ακόμα δυσκολότερη. Αιτία ανησυχίας είναι η παρατεταμένη παρουσία
των συμπτωμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα, η επιδείνωσή τους, ή αν ο τρόπος
αντιμετώπισης έχει πάψει πλέον να είναι αποτελεσματικός και η κατάληξη είναι
μια νέα συναισθηματική συνθήκη που παρουσιάζει το παιδί και το επηρεάζει
αρνητικά, σε ότι αφορά στην καθημερινή του λειτουργικότητα. Αν και η κατάθλιψη
αυτή καθεαυτή θεραπεύεται, δυστυχώς τα συμπτώματα δεν ξεπερνιούνται από μόνα
τους και χωρίς την εξειδικευμένη παρέμβαση.
Η ψυχοθεραπευτική προσέγγιση Gestalt προσανατολίζεται στη διαδικασία και δίνει
τη δυνατότητα στο θεραπευόμενο να αναπτύξει περισσότερες δυνατότητες, με σκοπό
να επεξεργαστεί με ένα δημιουργικό τρόπο τα υπαρξιακά του ερωτήματα. Δρα στο
«εδώ και τώρα» και εστιάζει στις αισθήσεις, στις σκέψεις, τα συναισθήματα και
το σώμα, για να αντλήσει πληροφορίες. Στόχο της είναι να βοηθήσει τον σύγχρονο
άνθρωπο να ενταχθεί στη ζωή και να τον διδάξει να χρησιμοποιεί τα έμφυτα
ταλέντα του, για να είναι κύριος του εαυτού του, παραμένοντας πειθαρχημένος,
χωρίς να ζει μέσα σε κέλυφος.
Στο Gestalt Play-Therapy (Παιγνιοθεραπεία), το παιχνίδι είναι αυτό που δίνει
στο παιδί την δυνατότητα να ανακαλύψει τον κόσμο και να πειραματιστεί πάνω σ’
αυτόν. Είναι μια σημαντική ενασχόληση μέσω της οποίας επιτυγχάνει τη φυσική,
πνευματική και κοινωνική του ανάπτυξη. Για το παιδί λειτουργεί ως μέθοδος αυτό-
θεραπείας μέσω της οποίας του εξαλείφονται συγχύσεις, αγωνίες και συγκρούσεις.
Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχοθεραπευτική προσέγγιση Gestalt , Παιδική κατάθλιψη, Σχολική ηλικία και κατάθλιψη , Gestalt και παιδική κατάθλιψη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
79
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
953 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.