Ανάπτυξη, αξιολόγηση και ανάλυση ερωτήσεων ηλεκτρονικού τεστ Χημείας μέσω της εφαρμογής του σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελληνικού Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316176 217 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-07-03
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Ψηφογιώργου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Βαρέλλα Επίκ. Καθηγήτρια Α.Π.Θ. (επιβλέπουσα), Μιχάηλ Σιγάλας Καθηγητής Α.Π.Θ., Νικόλαος Παπαδόπουλος Καθηγητής Α.Π.Θ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη, αξιολόγηση και ανάλυση ερωτήσεων ηλεκτρονικού τεστ Χημείας μέσω της εφαρμογής του σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελληνικού Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Development, evaluation and item analysis of objective test which examines knowledge akd skills of Junior Hight School Chemistry of compulosy school level in the Greek School
Περίληψη:
Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έγινε ανάπτυξη, αξιολόγηση και ανάλυση
ερωτήσεων (item analysis) αντικειμενικού τεστ. Το τεστ εξετάζει γνώσεις και
δεξιότητες Χημείας Γυμνασίου, υποχρεωτικού επιπέδου μόρφωσης στο Ελληνικό
Σχολείο σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το σχολικό έτος
2013-2014. Σκοπός είναι ο εμπλουτισμός της βάσης δεδομένων (τράπεζα ερωτήσεων)
ηλεκτρονικού τεστ. Στο πρώτο μέρος της εργασίας (θεωρητικό μέρος)
παρουσιάζονται οι απόψεις της επιστημονικής κοινότητας για την ανάγκαιότητα της
"ερώτησης" στην εκπαίδευση ως εργαλείο του εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση, τις
μορφές των ερωτήσεων της ηλεκτρονικής αξιολόγησης σε ένα αντικειμενικό τεστ και
την αξιολόγηση και ανάλυση των ερωτήσεων του τεστ. Στο δεύτερο μέρος της
εργασίας (πειραματικό μέρος) έχει δομηθεί ένα αντικειμενικό τεστ σε μια μηχανή
αξιολόγησης (Question mark Perception Version 4), να ολοκληρωμένο σύστημα
διαχείρησης της αξιολόγησης που επιτρέπει να δημιουργηθούν ερωτήσεις
αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, πολλαπλών απαντήσεων αντιστοίχισης κ.
λ.π.) Το τεστ εφαρμόστηκε σε μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου σε αίθουσα
υπολογιστών με απευθείας σύνδεση στο Διαδίκτυο. Στο τέλος της εξέτασης οι
συμμετέχοντες υπέβαλλαν τις απαντήσεις συνολικά όπου αποθηκεύτηκαν αυτόματα και
βαθμολογήθηκαν. Στη συνέχεια έγινε στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των
ερωτήσεων του τεστ, όπου παρατηρήθηκαν παρανοήσεις των μαθητών στο γνωστικό
αντικείμενο της Χημείας. Με την ανάλυση ελέχθηκε η ποιότητα των ερωτήσεων του
τεστ και η ποιότητα του τεστ στο σύνολό του. Η ανάλυση των ερωτήσεων δίνει
εικόνα για κατασκευή αξιόπιστου και έγκυρου τεστ. Επίσης έγινε αποτύπωση και
διερεύνηση των απόψεων που διαμόρφωσαν οι μαθητές για το τεστ και γενικότερα
την ηλεκτρονική αξιολόγηση με συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου. Τέλος
παρουσιάζονται και συζητιούνται θέσεις και προτάσεις για την ανάλυση των
ερωτήσεων αντικειμένικού τεστ και την ηλεκτρονική αξιολόγηση γενικότερα.
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονική αξιολόγηση, Αντικειμενικό τεστ, Θεωρίες μέτρησης, Κλασσική θεωρία των τεστ, Ανάλυση ερωτήσεων
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
7-10
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38
Αριθμός σελίδων:
139