Αξιολόγηση ευρωπαϊκού τεστ χημείας μέσω της εφαρμογής του σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ελληνικού σχολείου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316250 203 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-03-20
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Νικολαΐδου Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επικ. Καθηγήτρια Τμήματος Χημείας Α.Π.Θ. Ε.Βαρέλλα (επιβλέπουσα), Αναπλ. Καθηγητής Τμήματος Χημείας Α.Π.Θ. Π. Γιαννακουδάκης, Αναπλ. Καθηγητής Τμήματος Χημείας Α.Π.Θ. Ν. Παπαδόπουλος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση ευρωπαϊκού τεστ χημείας μέσω της εφαρμογής του σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ελληνικού σχολείου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι:
1.Η αξιολόγηση του ευρωπαϊκού τεστ χημείας.
2.Η διερεύνηση των γνώσεων και δεξιοτήτων, μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
στη Χημεία.
Για το σκοπό αυτό έγινε εφαρμογή του EchemTest, ενός ηλεκτρονικού τεστ
αξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων στη Χημεία, σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, 300 μαθητές αξιολογήθηκαν στη Χημεία,
απαντώντας ηλεκτρονικά στις ερωτήσεις του τεστ. Μετά την ολοκλήρωση του, οι
μαθητές συμπλήρωσαν από ένα ερωτηματολόγιο. Επεξεργασία των αποτελεσμάτων του
EchemTest και των ερωτηματολογίων, έγινε με τη χρήση του Excel.
Η επιλογή του θέματος βασίστηκε, στην πρωτοτυπία που παρουσιάζει, καθώς
ηλεκτρονικό τεστ αξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων στη Χημεία εφαρμόστηκε για
πρώτη φορά σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το έτος 2011, που ήταν
και το παγκόσμιο έτος Χημείας. Το EchemTest είναι ένα ηλεκτρονικό τεστ
(Internet-based πλατφόρμα) που αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Θεματικό Δίκτυο
Χημείας (ECTN) και έχει ως στόχο την αξιολόγηση και πιστοποίηση επιτυχημένων
αποτελεσμάτων μάθησης,
Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της διπλωματικής
εργασίας. Παρουσιάζεται επιλεκτικά η άποψη της επιστημονικής κοινότητας για την
ηλεκτρονική αξιολόγηση, τον παιδαγωγικό ρόλο της αξιολόγησης και τα
χαρακτηριστικά και τις στάσεις των εξεταζομένων. Στη δεύτερη ενότητα
παρουσιάζεται η εφαρμογή του EchemTest στα σχολεία που περιλαμβάνει δύο φάσεις:
την εφαρμογή του τεστ και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους μαθητές.
Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μαθητών, καθώς επίσης και τα συμπεράσματα
από τη διαδικασία εφαρμογής του τεστ και από τα αποτελέσματα του. Αναλύονται τα
αποτελέσματα της εφαρμογής ερωτηματολογίου στους μαθητές και ολοκληρώνεται η
εργασία με συνολικά συμπεράσματα και προτάσεις.
Λέξεις-κλειδιά:
EchemTest, Ευρωπαϊκό τεστ, Αξιολόγηση γνώσεων στη χημεία, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Εφαρμογή ηλεκτρονικού τεστ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.