Διδακτική προσέγγιση της ιστορίας της χημείας.Μύθοι και δεδομένα για ορισμένες ευτυχείς συγκυρίες.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316796 169 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2012-11-19
Έτος εκπόνησης:
2012
Συγγραφέας:
Τολίκα Ευανθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περικλής Ακρίβος Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδακτική προσέγγιση της ιστορίας της χημείας.Μύθοι και δεδομένα για ορισμένες ευτυχείς συγκυρίες.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η διατριβή πραγματεύεται μια σειρά από περιπτώσεις ανακαλύψεων στη Χημεία για
τις οποίες υπάρχουν αναφορές πως προέκυψαν κατά τύχη. Οι αναφορές αυτές
προέρχονται άλλοτε από τους επιστήμονες που εμπλέκονται στην ανακάλυψη κι
άλλοτε από άλλους που μελετούν αντίστοιχα θέματα. Από τα ιστορικά στοιχεία που
είναι διαθέσιμα, άλλοτε επιβεβαιώνεται κι άλλοτε απορρίπτεται το τυχαίο κάποιων
ανακαλύψεων.
Η τυχαιότητα έχει παίξει αναμφίβολα ρόλο στην εξέλιξη της Χημείας και των
επιστημών γενικότερα ωστόσο από μόνη της δεν είναι σε θέση να διαμορφώσει τις
συνθήκες για μια σχετική πρόοδο στο αντικείμενο στο οποίο εμφανίζεται. Για να
συντελεστεί η πρόοδος απαιτείται παρατηρητικότητα από τον τυχερό επιστήμονα,
κατανόηση των πιθανών εξελίξεων που η ανακάλυψη μπορεί να φέρει και οπωσδήποτε
γνώση και επιθυμία για παραπέρα μελέτη και τελικά εφαρμογή των δεδομένων της
τυχαίας ανακάλυψης.
Λέξεις-κλειδιά:
Τυχαιότητα, Ανακάλυψη, Μύθοι, Συγκυρίες, Ιστορία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
61