Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-06-17
Συγγραφέας:
Kωνσταντινίδου Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης Καθηγητής (Επιβλέπων), Ξένια Βαμβακούση Λέκτορας, Δέσποινα Πόταρη Αναπλ. Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδασκαλία κλασμάτων στο δημοτικό: μελέτη περίπτωσης στις τάξεις ε' και στ'
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Teaching fractions in primary school: an empirical study at fifth and sixth grades
Περίληψη:
Η κατανόηση των κλασματικών αριθμών αποτελεί μία από τις κύριεςμαθηματικές
δεξιότητες που οδηγεί στηνανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Ωστόσο, θεωρείται
δύσκολη μαθηματική έννοια και σημαντικός αριθμός μαθητών αποτυγχάνει να την
κατακτήσειΤοενδιαφέροντηςέρευνητικήςκοινότηταςστράφηκε, συνακόλουθα, αρχικά
στον τρόπο που οι μαθητές μαθαίνουν τα κλάσματα και τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν. Στη συνέχεια όμως, η έρευνα επικεντρώθηκε στις μεθόδους
διδασκαλίας των κλασμάτων και την παιδαγωγική γνώση των ίδιων των εκπαιδευτικών
για τη συγκεκριμένη έννοια. Στην παρούσα έρευνα διερευνάταιο τρόπος με τον
οποίο διδάσκονται τα κλάσματασε ελληνικά σχολεία και η έμφαση που δίνεται στους
έναν από τους δύο τύπους μαθηματικής γνώσης των κλασμάτων (εννοιολογική και
διαδικαστική γνώση). Τα συμπεράσματα αναδεικνύουν διδακτικές πρακτικές που
στοχεύουν κυρίως στη διαδικαστική γνώση των κλασμάτων καθώς και έλλειψη
ικανοποιητικής εννοιολογικής κατάκτηση τους εκ μέρος των μαθητών
Λέξεις-κλειδιά:
Κλάσματα, Εκπαίδευση, Ενοιολογική γνώση, Διαδικαστική γνώση, Παιδαγωγική γνώση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50