Διδάσκοντας μέσα από Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης:η Διδακτική Αξιοποίηση του Edmodo στη Διδασκαλία της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316803 224 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-04-06
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Λιθοξοΐδου Αλεξάνδρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Σιγάλας, Καθηγητής ΑΠΘ (επιβλέπων), Ανδρέας Γιαννακουδάκης, Καθηγητής ΑΠΘ, Νικόλαος Παπαδόπουλος, Καθηγητής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδάσκοντας μέσα από Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης:η Διδακτική Αξιοποίηση του Edmodo στη Διδασκαλία της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Social Networking Sites in Teaching: The Utilization of Edmodo in Teaching High School Chemistry
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται αξιοποίηση του εκπαιδευτικού
κοινωνικού δικτύου Edmodo στη διδασκαλία της Χημείας του Γυμνασίου, η καταγραφή
των χαρακτηριστικών του ως διδακτικό εργαλείο, καθώς και των πλεονεκτημάτων ή
μειονεκτημάτων, που αποφέρει με την εφαρμογή του στη διαδικασία της μάθησης.
Έγινε έρευνα της βιβλιογραφίας σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα σε διεθνές
επίπεδο. Έτσι, παρέχεται ενημέρωση και βοήθεια σε άλλους εκπαιδευτικούς, ώστε
να εφαρμόσουν τα νέα διδακτικά εργαλεία, καθώς παρέχονται τα Φύλλα Εργασίας και
τα Κουίζ που δημιουργήθηκαν για θέματα της Χημείας του Γυμνασίου στη δράση με
το Edmodo. Τέλος, παρουσιάζονται οι απόψεις των μαθητών για την ευρύτερη χρήση
των κοινωνικών δικτύων και για τη διδακτική αξιοποίηση του Edmodo στη Χημεία.
Βρέθηκε ότι η αξιοποίηση του Edmodo είναι εύκολη και ασφαλής στη χρήση,
ενισχύει την ομαδοσυνεργατική μάθηση, την ενεργό συμμετοχή του μαθητή, τη
μαθησιακή επίδοση καθώς και την επικοινωνία των μαθητών μεταξύ τους και με τον
εκπαιδευτικό. Παρόλο το κόστος προετοιμασίας και υλοποίησης της δράσης από την
πλευρά του εκπαιδευτικού τα οφέλη ήταν μεγαλύτερα και ικανοποιητικά τόσο σε
μαθησιακό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο. Συνεπώς, η ένταξη των νέων ψηφιακών
εργαλείων στην εκπαιδευτική καθημερινότητα μπορεί να αποφέρει κέρδη στους
μαθητές και στον εκπαιδευτικό εφόσον γίνει με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο.
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικά Κοινωνικά Δίκτυα, Ψηφιακά Εργαλεία, Edmodo, Στάσεις μαθητών, Χημεία Γυμνασίου
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
13-17
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
184