Διεθνής Ολυμπιάδα Χημείας: μια συστηματική ταξινόμηση και κωδικοποίηση των θεωρητικών θεμάτων της περιόδου 2002-2012

Διπλωματική Εργασία uoadl:1316805 168 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-02-11
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Μητσίδης Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παναγιώτης Γιαννακουδάκης, Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ (επιβλέπων), Μιχαήλ Σιγάλας, Καθηγητής ΑΠΘ, Νικόλαος Παπαδόπουλος, Καθηγητής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διεθνής Ολυμπιάδα Χημείας: μια συστηματική ταξινόμηση και κωδικοποίηση των θεωρητικών θεμάτων της περιόδου 2002-2012
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
International Chemistry Olympiad: classify and code theoritical questions between 2002-2012
Περίληψη:
Στην εργασία αυτή έγινε μια προσπάθεια ταξινόμησης και κωδικοποίησης
επιλεγμένων θεωρητικών θεμάτων που έχουν τεθεί ως ζητούμενα σε Διεθνείς
Ολυμπιάδες Χημείας κατά τη χρονική περίοδο 2002-2012.
Η κωδικοποίηση έγινε σε δύο επίπεδα.Στο πρώτο οι ερωτήσεις κωδικοποιήθηκαν σε
ερωτήσεις ορισμού,αλγοριθμικές και εννοιολογικές.Σε ένα δεύτερο επίπεδο
επιχειρήθηκε μία πιο λεπτομερής κωδικοποίηση των ερωτήσεων σε σχέση με τους
μαθησιακούς στόχους που επιδιώκονται.Παράλληλα αναπτύσσονται οι αναλυτικές
λύσεις των θεμάτων.Η εργασία ολοκληρώνεται με μία σύντομη παρουσίαση των
Διεθνών Ολυμπιάδων Χημείας της περιόδου 2002-2012 καθώς και των κανονισμών που
διέπουν την οργάνωση και λειτουργία τους. Η ταξινόμηση των θεμάτων έδειξε ότι
το μεγαλύτερο μέρος τους περιέχει ενότητες που σχετίζονται με το πεδίο της
Φυσικής Χημείας (25%),ενώ 17% των θεμάτων σχετίζονται με το πεδίο της Οργανικής
Χημείας.Ακολουθούν με ποσσοστό 11% τα πεδία της Ανόργανης Χημείας και της
Βιοχημείας. Από την κωδικοποίηση προέκυψε ότι τα παραδοσιακού τύπου ερωτήματα
(ορισμού και αλγοριθμικά) εμφανίζονται σε ποσοστό 47% ενώ τα ερωτήματα
εννοιλογικού τύπου εμφανίζονται σε ποσοστό 53%. Μία γενική θεώρηση του
περιεχομένου των θεμάτων δείχνει ότι περιέχουν αντικείμενα που παρουσίασαν και
παρουσιάζουν αυξημένο επιστημονικό και ερευνητικό ενδιαφέρον,ενώ το κύριο
χαρακτηριστικό τους είναι η πρωτοτυπία τους και σε αρκετές περιπτώσεις ο
αυξημένος δείκτης δυσκολίας τους.
Λέξεις-κλειδιά:
Αλγοριθμικά/εννοιολογικά συστατικά, Μηχανισμός κωδικοποίησης, Εκπαιδευτικό εργαλείο, Μαθησιακοί στόχοι, Εκπαιδευτικός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αριθμός σελίδων:
vii,159