Η μάθηση των Μαθηματικών στο πλαίσιο ενός Μουσείου Επιστημών

Διπλωματική Εργασία uoadl:1317784 230 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-06-17
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Ντούμα Κωστούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη Αναπλ. Καθηγήτρια (Επιβλέπουσα), Χαράλαμπος Σακονίδης Καθηγητής, Νικόλαος Κλαουδάτος Δρ. Διδακτικής των Μαθηματικών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μάθηση των Μαθηματικών στο πλαίσιο ενός Μουσείου Επιστημών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Mathematical learning in a Science Museum
Περίληψη:
Η σημασία της άτυπης μαθηματικής εκπαίδευσης αποτελεί προβληματισμό των
ερευνητών της διδακτικής των μαθηματικών τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα
εργασία, έχοντας ως σκοπό να μελετήσει την αξία της μάθησης που υποστηρίζεται
στις δράσεις ενός Μουσείου Επιστημών, εστιάζει τόσο στην διαδικασία ανάπτυξης
της μαθηματικής γνώσης στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης όσο και στην
μελέτη των εκδηλώσεων του θυμικού των μαθητών κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Η
έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης δύο κύκλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με
μαθητές Α΄ - Β΄ και Ε΄ - Στ΄ δημοτικού και τα δεδομένα συλλέχθηκαν από την
παρατήρηση οκτώ δίωρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας
έφεραν στην επιφάνεια μία γνωστική – μαθηματική πορεία κατά την οποία οι
προϋπάρχουσες γνώσεις ή εναλλακτικές ιδέες των μαθητών μετατρέπονται σε
μαθηματικές γνώσεις. Επιπλέον, εντοπίστηκαν τέσσερις πτυχές του θυμικού: τα
συναισθήματα, το κίνητρο, το ενδιαφέρον και οι στάσεις των μαθητών για την
μάθηση στο συγκεκριμένο πλαίσιο.
Λέξεις-κλειδιά:
Άτυπη μάθηση, Μουσείο επιστημών, Διερεύνηση, Θυμικό
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.