Μελέτη στο βαθμό αφομοίωσης της διδασκόμενης ύλης της Χημείας από μαθητές Λυκείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:1318515 158 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της χημείας και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2014-04-11
Έτος εκπόνησης:
2014
Συγγραφέας:
Γκούζου Στυλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περικλής Ακρίβος Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ, Μιχάλης Σιγάλας Καθηγητής ΑΠΘ, Παναγιώτης Γιαννακουδάκης Αναπλ. Καθηγητής ΑΠΘ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη στο βαθμό αφομοίωσης της διδασκόμενης ύλης της Χημείας από μαθητές Λυκείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
A study on the level of understanding the chemistry teaching content by high school students.
Περίληψη:
Στην εργασία αυτή πραγματοποιείται μια προσπάθεια ανάλυσης των αποτελεσμάτων
μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε Λύκεια της Βόρειας Ελλάδας με τη μορφή
ερωτηματολογίων. Στα ερωτηματολόγια, μετά το σχετικό έλεγχο, περιλήφθηκαν
τελικά 1613 απαντημένα ερωτηματολόγια προερχόμενα από 25 σχολικές μονάδες. Τα
ερωτηματολόγια βαθμολογήθηκαν όπως ακριβώς και αν επρόκειτο να αποτελούν μέρος
της αξιολόγησης των μαθητών. Στην στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων
πραγματοποιήθηκε αρχικά καταγραφή του μέσου όρου και της διακύμανσης των
αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα και στο σύνολο ενώ στη συνέχεια επιχειρήθηκε
να γίνει ερμηνεία των παρατηρούμενων βαθμολογιών, οι οποίες περιγράφουν την
αφομοίωση της ύλης της Χημείας που διδάσκεται στην Α τάξη του Λυκείου από
μαθητές που φοιτούν πλέον στην Β και Γ τάξη. Εκτός από τη χρονική απόσταση από
την πρόσληψη της γνώσης, που φαίνεται από την παραπάνω διαφοροποίηση, ελέγχθηκε
η πιθανή διαφοροποίηση ανά φύλλο ή ανά κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο των
μαθητών όπως αυτό προκύπτει γενικά από τη γεωγραφική θέση της σχολικής μονάδας
όπου φοιτούν.
Η κατανομή των αποτελεσμάτων σε κάθε ομάδα και στο συνολικό πληθυσμό απέχει
πολύ από το να είναι κανονική κατανομή και για το λόγο αυτό έχει μειωμένη
στατιστική σημασία κάθε μελέτη. Ακόμη και η εξέταση των διακυμάνσεων με τις
προτεινόμενες διορθώσεις δεν έδειξε παρά οριακά κάποιες στατιστικά σημαντικές
διαφορές μεταξύ των κατηγοριών των σχολικών μονάδων.
Λέξεις-κλειδιά:
Έρευνα σε Λύκεια, Χημεία, Αφομοίωση διδακτέας ύλης, Στατιστική ανάλυση, Βόρεια Ελλάδα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
iii, 62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

document.pdf
893 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.