Περίληψη:
Η παρούσα ποσοτική έρευνα υιοθετεί μια συστημική προσέγγιση με στόχο την
αποτύπωση και διερεύνηση στάσεων και της γονικής εμπλοκής για τα Μαθηματικά στο
γυμνάσιο, όπως αυτές κατασκευάζονται τόσο από τους γονείς, όσο και από τα
παιδιά, καθώς και των σχέσεων τους τόσο εντός των κατασκευών (στάσεις και
γονικής εμπλοκής), όσο και διά των κατασκευών. Σε αυτή τη διερεύνηση,
υπάρχουσες θεωρητικές οπτικές και μεθοδολογίες διαλέγονται συνθετικά σε ένα
ευρύτερο θεωρητικό-μεθοδολογικό πλαίσιο, ενώ διερευνάται κι ο ρόλος κοινωνικό-
αναπτυξιακών παραγόντων όπως το φύλο (παιδιών και γονιών), οι εκτός σχολείου
ενισχύσεις για τα μαθηματικά (φροντιστήριο, ιδιαίτερα, βιβλία), το μορφωτικό
κεφάλαιο των γονέων και η μαθηματική επίδοση των παιδιών. Εργαλείο της έρευνας
είναι ένα ερωτηματολόγιο τριών μερών (στάσεις, γονική εμπλοκή, κοινωνικό-
αναπτυξιακά στοιχεία) που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της έρευνας σε δύο
εκδοχές: για τα παιδιά και τους γονείς. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων της
έρευνας υποστηρίζουν την προτεινόμενη συστημική οπτική, καθώς από την μία
επιβεβαίωσαν υπάρχοντα ευρήματα, ενώ από την άλλη φανέρωσαν αχαρτογράφητες έως
τώρα δομικές συγκλίσεις και αποκλίσεις των κατασκευών και αποτύπωσαν την
πολυπλοκότητα των σχέσεων της γονικής εμπλοκής και των στάσεων απέναντι στα
μαθηματικά, αποκαλύπτοντας μη εμφανείς έως τώρα πτυχές.
Λέξεις-κλειδιά:
Στάσεις, Γονική εμπλοκή, Κοινωνικο-αναπτυξιακοί παράγοντες, Συστημική οπτική