Διερεύνηση Επιμορφωτικών Αναγκών των καθηγητών Φυσικής Αγωγής του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού Νεολαίας Δήμου Αθηναίων στο πεδίο Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Διπλωματική Εργασία uoadl:1665047 721 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Επιστημών της Αγωγής
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-09
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Μητρόπουλος Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωσήφ Φραγκούλης Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
Ιωάννης Βρεττός Καθηγητής ΠΤΔΕ
Βουδούρη Αγγελική Καθηγήτρια ΠΤΔΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση Επιμορφωτικών Αναγκών των καθηγητών Φυσικής Αγωγής του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού Νεολαίας Δήμου Αθηναίων στο πεδίο Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των καθηγητών Φυσικής Αγωγής του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού Νεολαίας Δήμου Αθηναίων στο πεδίο Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Περίληψη:
Οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι εντάσσονται στο ανθρώπινο δυναμικό του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, απασχολούνται άμεσα στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, λειτουργώντας ως εκπαιδευτές ενηλίκων, παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει συστηματική προσπάθεια, από την πλευρά του Δήμου, για την επιμόρφωσή τους στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευόμενοι, όμως, στα αθλητικά προγράμματα, τα οποία σχεδιάζουν και υλοποιούν οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, είναι ενήλικοι με διαφορετικές ανάγκες, εμπειρίες και θεωρητικούς προβληματισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητο οι καθηγητές Φ.Α. να γνωρίζουν τις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων αφού απευθύνονται σε ενήλικους εκπαιδευόμενους.
Ως συνέπεια των παραπάνω, σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ως βασικής παραμέτρου, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα Πρόγραμμα Επιμόρφωσής τους στις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Δείγμα της συγκεκριμένης έρευνας αποτέλεσαν 90 καθηγητές Φυσικής Αγωγής του εν λόγω οργανισμού, από τους οποίους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα Ερωτηματολόγιο το οποίο και αποτέλεσε το βασικό ερευνητικό εργαλείο, σε ευθεία αντιστοίχιση, στα πλαίσια της τριγωνοποίησης, με ατομικές συνεντεύξεις από τρεις (3) καθηγητές, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επιπλέον διερεύνηση της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων από το Ερωτηματολόγιο.
Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, οι καθηγητές γνωρίζουν, υιοθετούν και αποδέχονται τις αρχές μάθησης ενηλίκων, οι οποίες αναφέρονται στις προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης και στα βασικά χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων ως προς τον τρόπο που μαθαίνουν, συναντούν δυσκολίες στη μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ως προς τον σχεδιασμό διδακτικών ενοτήτων, στην εναρκτήρια συνάντηση καθώς και στον ρόλο του εκπαιδευτή ενώ στην συντριπτική πλειονότητά τους επιθυμούν επιμόρφωση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων με ιεράρχηση των θεματικών περιοχών ως εξής: « Διδακτική Ενηλίκων», «Συμμετοχικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές» και «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων». Ως προς τη μορφή επιμόρφωσης την οποία θα επέλεγαν, προτιμούν τις ημερίδες επιμόρφωσης καθώς και τα ταχύρρυθμα σεμινάρια με επιμορφωτές, όμως, μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και καθηγητές συμβούλους στο Ε.Α.Π.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση ενηλίκων
Λέξεις-κλειδιά:
Επιµόρφωση, Επιµορφωτικές ανάγκες, Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α. Εκπαίδευση Ενηλίκων, Διδακτική Ενηλίκων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54
Αριθμός σελίδων:
142
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία ΠΤΔΕ Εκπαίδευση Ενηλίκων.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.