Οι γνώσεις και οι παρανοήσεις των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668038 989 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-15
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Γκανιάτσου Λαμπρινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Αντωνίου Αλέξανδρος Σταμάτιος, Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Συριοπούλου Χριστίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι γνώσεις και οι παρανοήσεις των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι γνώσεις και οι παρανοήσεις των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας
Περίληψη:
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) είναι μια από τις πιο συχνές νευροαναπτυξιακές διαταραχές σε παιδιά σχολικής ηλικίας και οι δάσκαλοι παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αναγνώριση της. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να γνωρίζουν σε βάθος τη διαταραχή. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να μελετήσει τις γνώσεις και τις παρανοήσεις των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής γύρω από τη ΔΕΠ-Υ. Στην έρευνα συμμετείχαν114 δάσκαλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν 27 ερωτήσεις της μορφής Σωστό-Λάθος-Δε γνωρίζω και απάντησαν σε μια ερώτηση αυτό-αποτελεσματικότητας, πόσο αποτελεσματικά πιστεύουν ότι μπορούν να διδάξουν ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι κατά μέσο όρο οι δάσκαλοι του δείγματος γνωρίζουν καλύτερα ζητήματα που σχετίζονται με τον ορισμό και τις γενικότερες πληροφορίες για τη ΔΕΠ-Υ, ενώ λιγότερο ενημερωμένοι είναι γύρω από θέματα που αφορούν τη Διάγνωση ή τη Θεραπεία της. Οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής βρέθηκαν πιο ενημερωμένοι για τη ΔΕΠ-Υ συγκριτικά με τους δασκάλους γενικής αγωγής, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα συμπτώματα και την αιτιολογία της διαταραχής. Πιο ενημερωμένες βρέθηκαν και οι γυναίκες σε σχέση με τους άντρες. Οι γνώσεις των δασκάλων φάνηκε να επηρεάζονται από την προηγούμενη διδακτική εμπειρία με μαθητές διαγνωσμένους με ΔΕΠ-Υ και να σχετίζονται ελαφρώς με την αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητάς τους. Τα χρόνια προϋπηρεσίας και η ηλικία δε φάνηκε να έχουν θετική επίδραση στο επίπεδο γνώσεων των εκπαιδευτικών. Με βάση τα αποτελέσματα προτείνεται πρόσθετη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τη διαταραχή αυτή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠ-Υ, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, γνώσεις δασκάλων, παρανοήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
107
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γκανιάτσου Λαμπρινή.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.