Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη γονεϊκή εμπλοκή και τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:1668057 1128 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-15
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Πατακάκη Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σιδερίδης Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αντωνίου Φωτεινή, Επίκουρη Κθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Γαλανάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη γονεϊκή εμπλοκή και τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τη γονεϊκή εμπλοκή και τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη:
Η συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών και η εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών τους διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή διαδικασία και την ακαδημαϊκή πρόοδο των μαθητών. Ειδικότερα στην περίπτωση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες η συνεργασία σχολείου και οικογένειας παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών. Ωστόσο, πολλές έρευνες έχουν διαπιστώσει το γεγονός ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη μάθηση λειτουργούν ως τροχοπέδη στη σχέση και τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών για ποικίλους λόγους.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση των απόψεων των δασκάλων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αφορά στη γονεϊκή εμπλοκή και τη συνεργασία τους με τους γονείς των μαθητών που έχουν διαγνωστεί με μαθησιακές δυσκολίες. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου οι απόψεις 130 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν σε γενικές τάξεις και έχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν τα επίπεδα συνεργασία γονέων και δασκάλων, οι απόψεις των δασκάλων για τη σημασία και την αποτελεσματικότητα της γονεϊκής εμπλοκής, καθώς και οι αναφορές τους για τη συχνότητα της γονεϊκής εμπλοκής. Επιπλέον, έγινε σύγκριση των απόψεων των δασκάλων αναφορικά με τους μαθητές που δεν παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες και τέλος, εξετάστηκε η επίδραση της εμπειρίας και των γνώσεών τους στην Ειδική Αγωγή στη διαμόρφωση των αντιλήψεων των δασκάλων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συνεργασία δασκάλων και γονέων κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα, ενώ οι δάσκαλοι θεωρούν αρκετά σημαντική τη εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών και προωθούν τη γονεϊκή εμπλοκή μέσω δραστηριοτήτων και ενημερωτικών συναντήσεων. Ακόμη, σημειώθηκε μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ δασκάλων και γονέων παιδιών χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, απ’ ό, τι με γονείς των οποίων τα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάθησης. Τέλος, οι δάσκαλοι με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή παρουσίασαν μεγαλύτερη συνεργασία και μεγαλύτερο μέσο όρο στις απαντήσεις τους για τη σημασία της γονεϊκής εμπλοκής από τους δασκάλους που δεν έχουν παρακολουθήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ενώ οι δάσκαλοι που είχαν εξειδικευτεί στην Ειδική Αγωγή μέσω σεμιναρίου 400 ωρών σημείωσαν μεγαλύτερο μέσο όρο στις αναφορές τους για τη γονεϊκή εμπλοκή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: μαθησιακές δυσκολίες, γονεϊκή εμπλοκή, συνεργασία, σχολείο, οικογένεια.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αριθμός σελίδων:
117
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική_ Πατακάκη Κωνσταντίνα.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.