The Human Body as a Source of Political and Personal Inspiration and Conflict in American Adaptations of Ancient Greek Drama.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1676716 719 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Αγγλόφωνη Λογοτεχνία και Πολιτισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-06-22
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σχωρτσανίτη Πορφυρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπλατάνης Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Γερμανού Μάρω, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
The Human Body as a Source of Political and Personal Inspiration and Conflict in American Adaptations of Ancient Greek Drama.
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Ανθρώπινο Σώμα ως Πηγή Πολιτικής και Προσωπικής Έμπνευσης και Σύγκρουσης σε Αμερικανικές Διασκευές του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος.
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σύγκριση και η αντιπαραβολή των τρόπων με τους οποίους το σύγχρονο Αμερικάνικο θέατρο απεικονίζει το στοιχείο του ανθρώπινου σώματος. Η παρούσα διπλωματική φέρνει στο φως τη σημασία του ανθρώπινου σώματος μέσα από έργα του Αμερικάνικου θεάτρου τα οποία αντλούν έμπνευση από τραγωδίες του Αισχύλου και του Ευριπίδη. Το ενδιαφέρον εστιάζεται γύρω από τα έργα των Richard Schechner (Dionysus in ’69 - 1968), Cherrie Moraga (The Hungry Woman: A Mexican Medea - 2000), Charles Mee (Agamemnon 2.0 -1994) και David Rabe (The Orphan – 1973). Η εργασία αποδεικνύει την ευρεία χρήση από τους προαναφερθέντες συγγραφείς του στοιχείου του ανθρώπινου σώματος στο πέρασμα των χρόνων με σκοπό την εξυπηρέτηση πολιτικών και κοινωνικών ζητημάτων και την ευαισθητοποίηση του ακροατηρίου τους γύρω από αυτά.
Ο Richard Schechner εξυμνεί το ανθρώπινο σώμα υπονοώντας τη σεξουαλική δραστηριότητα, σε ένα έργο σταθμό στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου, που έθεσε τις βάσεις στην σύγχρονη αντίληψη της απεικόνισης του σώματος από την τέχνη. Το αντρικό σώμα παρουσιάζεται χωρίς να δίνεται έμφαση στην σεξουαλικότητά του, παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται στη σκηνή ημίγυμνο. Ο Schechner εξερευνά τα όρια ανάμεσα στην ευάλωτη ανθρώπινη υπόσταση και την ερωτική αναπαράσταση του ανδρικού αλλά και του γυναικείου σώματος.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος, τα έργα των David Rabe (The Orphan) και Charles Mee (Agamemnon 2.0) αποδεικνύουν την φρικαλεότητα του πολέμου μέσα από την βία που υφίσταται το ανθρώπινο σώμα. Τόσο ο Charles Mee, όσο και ο David Rabe ξαναγράφουν την Ορέστεια του Αισχύλου χρησιμοποιώντας μια σειρά από βίαιες εικόνες που απειλούν την ανθρώπινη φύση. Το έργο του David Rabe, είναι μία σκληρή κριτική κατά της βίας και του κόστους του πολέμου. Ενώ το έργο του Charles Mee αντανακλά στις αντιπολεμικές πεποιθήσεις του και τα συναισθήματά του έναντι του πολέμου στον Περσικό Κόλπο. Η παρούσα διπλωματική εργασία, εντοπίζει την πολιτική σημασία της απεικόνισης του ανθρωπίνου σώματος και εξηγεί πώς, εμπνευσμένοι από την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία, οι συγγραφείς επανεξετάζουν τις αξίες της σύγχρονής τους Αμερικανικής κοινωνίας.
Από την άλλη πλευρά η Cherrie Moraga στην διασκευή της Μήδειας του Ευριπίδη, The Hungry Woman: A Mexican Medea, απεικονίζει το γυναικείο σώμα ως αντικείμενο πόθου τόσο για το αντρικό όσο και για το γυναικείο φύλο. Επιπλέον, το στοιχείο του σώματος ενισχύεται από την αντίληψη του γυναικείου σώματος ως αντικείμενο θαυμασμού λόγω του τοκετού. Τέλος, το «υποδουλωμένο» ανθρώπινο σώμα αποτελεί εφαλτήριο για τη διερεύνηση της σημασίας του σώματος στην ενεργή διεκδίκηση των δικαιωμάτων φυλετικών και σεξουαλικών μειονοτήτων.
Εν κατακλείδι, η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει την πολλαπλή σημασία του τρόπου με τον οποίο απεικονίζεται το ανθρώπινο σώμα στα προαναφερθέντα θεατρικά έργα. Η εργασία εξετάζει λεπτομερώς το πώς το αντρικό και το γυναικείο σώμα απεικονίζεται στις Αμερικανικές διασκευές του αρχαίου Ελληνικού δράματος, αναλύοντας σε βάθος την πολιτική και κοινωνική σημασία αυτής της απεικόνισης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Αγγλική λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ανθρώπινο σώμα, Αμερικανικές διασκευές των αρχαίων Ελληνικών Τραγωδιών, τελετουργικό γέννησης, τελετουργικό θανάτου, ο χορός της έκστασης, γυμνό σώμα στο θέατρο, τραυματισμένο σώμα, παιδοκτονία, το γυναικείο σώμα, Μήδεια, Διόνυσος, Αγαμέμνων, Ορέστης, το Ορφανό
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
59
Τhesis Porfyria Schortsaniti .pdf (787 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο