Η ανανέωση της θεατρικής φόρμας μέσα από τις παραστάσεις Τουραντώ του Ευγένιου Βαχτάνγκοφ και Υπηρέτης δύο αφεντάδων του Τζόρτζιο Στρέλερ

Διπλωματική Εργασία uoadl:1695501 1319 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Παγκόσμιο Θέατρο: Πράξη - Δραματουργία - Θεωρία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-07-08
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Λαμπιδώνη Νεκταρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πλάτων Μαυρομούστακος, Καθηγητής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α.
Βίκτωρ Αρδίττης, Καθηγητής, Τμήμα Θεάτρου Θεσσαλονίκης, Α.Π.Θ.
Μαριλένα Ζαρούλια, Senior lecturer, Department of Performing Arts, University of Winchester
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανανέωση της θεατρικής φόρμας μέσα από τις παραστάσεις Τουραντώ του Ευγένιου Βαχτάνγκοφ και Υπηρέτης δύο αφεντάδων του Τζόρτζιο Στρέλερ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανανέωση της θεατρικής φόρμας μέσα από τις παραστάσεις Τουραντώ του Ευγένιου Βαχτάνγκοφ και Υπηρέτης δύο αφεντάδων του Τζόρτζιο Στρέλερ
Περίληψη:
Η εργασία επικεντρώνεται στα ανανεωτικά στοιχεία που έφεραν οι παραστάσεις Τουραντώ και Υπηρέτης δύο αφεντάδων. Εξετάζονται, αρχικά, οι όροι κείμενο, ηθοποιός, σκηνοθέτης και στη συνέχεια αναλύουμε τον ρεαλισμό του Στανισλάβσκυ και τη θεατρικότητα του Μέγιερχολντ, καθώς επηρέασαν τη σκηνοθετική γραμμή του Βαχτάνγκοφ και τον οδήγησαν στον δικό του φανταστικό ρεαλισμό. Αφού διερευνήσουμε τη μέθοδο σκηνοθεσίας του Βαχτάνγκοφ, περιγράφουμε αναλυτικά τον τρόπο προσέγγισης του έργου, τον τρόπο με τον οποίο δούλεψε με τους ηθοποιούς και τους συντελεστές και τονίζουμε τον ρόλο της φαντασίας, της ακρίβειας, της μουσικής, της πλαστικότητας και του ρυθμού στην παράστασή της Τουραντώ. Αναλύουμε διεξοδικά και τον τρόπο που επηρέασε το είδος της commedia dell’ arte την παράσταση. Στη συνέχεια, αφιερώνουμε ένα κεφάλαιο στον τρόπο που ο Γκολντόνι αναμόρφωσε την commedia dell’ arte και στον τρόπο που η τελευταία αναμόρφωσε την θεατρική πρακτική με παραδείγματα συγκεκριμένων σκηνοθετών. Ακολουθεί μία εισαγωγή που παραθέτει τους σκοπούς της ίδρυσης του Piccolo Teatro, που είναι ένα θέατρο που το χαρακτηρίζει η συλλογικότητα, η διαλεκτική, απευθύνεται στο λαό, και είναι προσιτό με χαμηλό εισιτήριο. Στα επόμενα κεφάλαια περιγράφουμε λεπτομερώς και τις έξι γνωστές εκδοχές, υπογραμμίζοντας τα ανανεωτικά στοιχεία είτε στον τρόπο υποκριτικής, είτε στη σκηνογραφία, είτε στον φωτισμό, είτε εν γένει στη σκηνοθετική σύλληψη. Στο τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζουμε, εστιάζοντας στα αδιόρατα σημεία που συναντιούνται οι δύο παραστάσεις μεταξύ τους αλλά και με άλλες παραστάσεις και καταλήγουμε στο ότι η ανανέωση έρχεται όταν κοιτάς κάτι σαν να είναι πρώτη φορά κι όταν μπορέσεις σκηνικά να δείξεις κάτι που να αφορά την εποχή σου, τις ανάγκες του τώρα αλλά και του πάντα…
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά:
παγκόσμιο θέατρο, σκηνοθέτης, Ευγένιος Βαχτάνγκοφ, Τζόρτζιο Στρέλερ, παράσταση, κομμέντια ντελ' άρτε
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
03
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
196
Αριθμός σελίδων:
121
η ανανέωση της θεατρικής φόρμας.....pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο