To μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας μας καλεί: Μια μουσειοσκευή και ένα χωροευαίσθητο παιχνίδι με χρήση QR codes και φορητών συσκευών ως έναυσμα για μουσειοεξερεύνηση παιδιών προσχολικής ηλικίας.

Διπλωματική Εργασία uoadl:1759183 800 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-08-01
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Καπατσούλια Χρυσαυγή
Καπατσούλια Χρυσαυγή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Σφυρόερα,Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
To μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας μας καλεί: Μια μουσειοσκευή και ένα χωροευαίσθητο παιχνίδι με χρήση QR codes και φορητών συσκευών ως έναυσμα για μουσειοεξερεύνηση παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
To μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας μας καλεί: Μια μουσειοσκευή και ένα χωροευαίσθητο παιχνίδι με χρήση QR codes και φορητών συσκευών ως έναυσμα για μουσειοεξερεύνηση παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις επιδράσεις στο μουσειακό βίωμα των παιδιών και τις γνώσεις τους σχετικά με το μουσείο μέσω ενός χωροευαίσθητου παιγνιδιού και την επεξεργασία μιας μουσειοσκευής. Επιδιώκει να μετατρέψει τα παιδιά από απλούς θεατές σε συνδημιουργούς οι οποίοι απολαμβάνουν τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει η μουσειακή μάθηση. Αρωγός στην διαδικασία είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας μέσα από ένα χωροευαίσθητο παιγνίδι κρυμμένου θησαυρού το οποίο σχεδιάστηκε αξιοποιώντας τέσσερα από τα εκθέματα του Αρχαιολογικού μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας για παιδιά τα οποία έχουν την δυνατότητα να επισκεφτούν τον χώρο του Μουσείου. Αντίστοιχα, για παιδιά που η πρόσβαση τους στο Μουσείο δεν είναι εφικτή, έγινε παρουσίαση και αξιοποίηση μιας μουσειοσκευής μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τεχνολογικά ενισχυμένες .
Τα ερευνητικά ερωτήματα που διερευνήθηκαν ήταν κατά πόσο ένα παιχνίδι διάχυτου υπολογισμού και μια μουσειοσκευή, τα οποία εξυπηρετούν στόχους της μουσειακής αγωγής, θα ενισχύσουν το ενδιαφέρον και την εμπλοκή των παιδιών και θα εντείνουν το μουσειακό τους βίωμα. Επίσης ποια η προστιθέμενη αξία της χρήσης της τεχνολογίας προς την παραπάνω κατεύθυνση.
Η έρευνα είχε τα χαρακτηριστικά της μελέτης περίπτωσης και συμμετείχαν σε αυτή οχτώ μαθητές από το 1ο Νηπιαγωγείο Αμαλιάδας, οι οποίοι έπαιξαν το χωροευαίσθητο παιγνίδι που δημιουργήθηκε για τον χώρο του μουσείου, και αντίστοιχα συμμετείχαν οχτώ μαθητές από το 3ο Νηπιαγωγείο Αμαλιάδας στους οποίους παρουσιάστηκε μια μουσειοσκευή που πραγματευόταν τα ίδια εκθέματα.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι το χωροευαίσθητο παιχνίδι «Πού είναι οι κότινοι κρυμμένοι» ενίσχυσε το μουσειακό βίωμα των παιδιών. Η εμπλοκή που παρατηρήθηκε ήταν υψηλή. Αντίστοιχα από την επεξεργασία της μουσειοσκευής φάνηκε τα παιδιά να βιώνουν μια μουσειακή εμπειρία με υψηλό βαθμό εμπλοκής και να δημιουργείται μια θετική διάθεση για το χώρο του μουσείου και ανυπομονησία για μια μελλοντική επίσκεψη. Επίσης φάνηκε ότι τόσο το χωροευαίσθητο παιχνίδι όσο και η μουσειοσκευή ήταν δυο μέσα που λειτούργησαν θετικά στην ενίσχυση του μουσειακού βιώματος των παιδιών. Κατά την υλοποίηση του χωροευαίσθητου παιγνιδιού σημειώθηκε μεγαλύτερη εμπλοκή των παιδιών από ό,τι στην επεξεργασία της μουσειοσκευής καθώς στο παιγνίδι ενεργοποιήθηκαν και οι τρείς διαστάσεις που συνιστούν το μουσειακό βίωμα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Μουσειακή μάθηση, χωροευαίσθητο παιγνίδι, μουσειοσκευή, παιγνίδια διάχυτου υπολογισμού, μουσειακή εμπειρία, προσχολική ηλικία, τεχνολογία.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
123
Αριθμός σελίδων:
138
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική (Καπατσούλια Χρυσαυγή).pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.