Motion and multisensory processing for the enhancement of rhythm perception

Διπλωματική Εργασία uoadl:1964574 389 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γνωσιακή Επιστήμη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-05
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παρασκευούδη Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σμυρνής Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ε.Κ.Π.Α.
Βατάκη Αργυρώ, Ερευνήτρια, ΙΓΕΤ
Αβρααμίδης Μάριος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Motion and multisensory processing for the enhancement of rhythm perception
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κίνηση και πολυαισθητηριακή επεξεργασία για την ενίσχυση της ρυθμικής αντίληψης
Περίληψη:
Παρά την κυριαρχία της ακοής στην αντίληψη ρυθμού, ο ρυθμός μπορεί να μεταδοθεί
από οπτικά (βιολογική και μη βιολογική κίνηση) και πολυαισθητηριακά ερεθίσματα. Η
παρούσα μελέτη εξέτασε αρχικά με ένα έργο αντιληπτικής μάθησης εάν η
πολυαισθητηριακή εξάσκηση με βιολογική ή μη-βιολογική κίνηση βελτιώνει την
επεξεργασία μετρικών οπτικών ρυθμών δύο διαστημάτων (Πείραμα 1). Στα pre- και
post-training έργα, οι συμμετέχοντες έκριναν εάν δύο οπτικοί ρυθμοί (στατικοί κύκλοι)
διέφεραν ή όχι. Στην εξάσκηση παρουσιάζονταν πολυαισθητηριακοί ρυθμοί με
ακουστικούς τόνους στην αρχή κάθε διαστήματος, ενώ το οπτικό ερέθισμα ήταν
στατικό (στατικοί κύκλοι; AVstat), μη-βιολογική (κινούμενη γραμμή; AVinan), ή
βιολογική κίνηση (ανθρωπόμορφη φιγούρα; AVan). Σε όλες τις συνεδρίες εμφανιζόταν
συστηματικά ένας χτύπος. Οι αναλύσεις έδειξαν βελτιωμένη post-training επίδοση
ανεξαρτήτως του είδους της οπτικοακουστικής εξάσκησης. Στο Πείραμα 2 εξετάστηκε
η συμβολή της ακοής με μία νέα ομάδα που εξασκήθηκε με οπτικό κινούμενο ερέθισμα
και την ακολουθία χτύπων (Vinan). Η σύγκριση των ΑVinan και Vinan έδειξε ότι και η
οπτική εξάσκηση (Vinan) βελτιώνει την post-training επίδοση, κάτι που πιθανόν να
οφείλεται στην ευκολία του έργου. Έτσι εξετάστηκε η συμβολή της πολυαισθητηριακής
εξάσκησης (ΑVinan; Πείραμα 3) στην επεξεργασία μετρικών και μη-μετρικών οπτικών
ρυθμών τεσσάρων διαστημάτων. Δεν φάνηκε σημαντική post-training βελτίωση,
πιθανόν λόγω του αυξημένου μνημονικού φόρτου ως αποτέλεσμα της ύπαρξης
τεσσάρων διαστημάτων. Συνολικά, η μελέτη αναδεικνύει τη συμβολή της εξάσκησης με
πολυαισθητηριακά και οπτικά κινούμενα ερεθίσματα στην αντίληψη οπτικού ρυθμού,
με τα φαινόμενα μάθησης να περιορίζονται όμως σε ρυθμούς δύο διαστημάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: Ρυθμός, Πολυαισθητηριακή αντίληψη, Κίνηση, Αντιληπτική μάθηση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
39
Paraskevoudi_Nadia_Thesis.pdf (527 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο