Πολιτικές διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση. Διεθνής και ελληνική εμπειρία και προοπτικές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2154026 715 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-11-08
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Πήλιουρα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασκαλάκης Δημοσθένης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πρόεδρος ΠΤΔΕ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπαμπούνης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολιτικές διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση. Διεθνής και ελληνική εμπειρία και προοπτικές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πολιτικές διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση. Διεθνής και ελληνική εμπειρία και προοπτικές
Περίληψη:
Με την παρούσα ερευνητική εργασία μελετάται το ζήτημα της διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στην εκπαίδευση, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, καθώς οι σύγχρονες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουν μεταβάλει και το τοπίο στην εκπαίδευση, όπου ο αριθμός των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών διαρκώς αυξάνεται. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται οι πολιτικές που προτείνονται από σημαντικούς Διεθνείς Οργανισμούς, εξετάζονται οι εκπαιδευτικές πολιτικές που αναπτύχθηκαν σε ένα μεγάλο αριθμό κρατών, αλλά και οι εκπαιδευτικές πολιτικές διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στην Ελλάδα. Η εργασία στηρίχτηκε, κατά κύριο λόγο στην αρχειακή έρευνα. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας διαπιστώθηκε πως η συστηματικότητα και η ευελιξία στις εκπαιδευτικές δράσεις, η συνεργασία ανάμεσα στους υπεύθυνους χάραξης της πολιτικής σε εθνικό και όχι μόνο επίπεδο, η παρακολούθηση και αξιολόγηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών πολιτικών, αλλά και η ευαισθητοποίηση στη διαφορετικότητα και η καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην προώθηση της γλωσσικής και πολυπολιτισμικής πολυμορφίας, στην ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου, αλλά και στο ζήτημα της εκπαίδευσης των αλλοδαπών μαθητών, οι οποίοι εξακολουθούν να εμφανίζουν χαμηλότερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα συγκριτικά με τους γηγενείς συμμαθητές τους.
Λέξεις-κλειδιά:
Πολυπολιτισμικότητα, μετανάστευση, εκπαίδευση, εκπαιδευτικές πολιτικές, διαπολιτισμική εκπαίδευση, Διεθνείς Οργανισμοί, αλλοδαποί μαθητές.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
207
Αριθμός σελίδων:
280
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Τελική Διπλωματική Εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.