Απόψεις για την ενσυναίσθηση και τις πραγματολογικές δεξιότητες εφήβων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Υψηλής Λειτουργικότητας. Συγκριτική Μελέτη».

Διπλωματική Εργασία uoadl:2320642 816 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-02
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Σκεπάρνη Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Bλασσοπούλου Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ
Τρίμμης Νικόλαος, Αν. Καθηγητής ΤΕΙ ΠΑΤΡΩΝ
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις για την ενσυναίσθηση και τις πραγματολογικές δεξιότητες εφήβων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Υψηλής Λειτουργικότητας. Συγκριτική Μελέτη».
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις για την ενσυναίσθηση και τις πραγματολογικές δεξιότητες εφήβων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Υψηλής Λειτουργικότητας. Συγκριτική Μελέτη».
Περίληψη:
Παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν σοβαρά ελλείμματα σε επίπεδα ενσυναίσθησης, καθώς και ιδιαίτερες δυσκολίες στην πραγματολογική χρήση του λόγου και της επικοινωνίας. Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των ικανοτήτων ενσυναίσθησης και των πραγματολογικών δεξιοτήτων εφήβων με ΔΑΦ σε σύγκριση με τυπικά αναπτυσσόμενους συνομήλικους τους.
Οι συμμετέχοντες της μελέτης αποτελούνταν από γονείς εφήβων, που διαχωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η Ομάδα 1 αποτελούταν από 10 εφήβους με ΔΑΦ και η Ομάδα 2 από 20 εφήβους τυπικής ανάπτυξης. Αναφορικά με το φύλο, στην έρευνα συμμετείχαν 21 αγόρια (70%) και 9 κορίτσια (30%). Πιο ειδικά 7 αγόρια με ΔΑΦ (23,3%), 3 κορίτσια (10%) με ΔΑΦ, 14 αγόρια με ΤΑ (46,7%) και 6 κορίτσια (20%) ΤΑ. Το κριτήριο επιλογής της πρώτης Ομάδας ήταν η ηλικία και η διάγνωση αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας. Για την ομάδα των εφήβων τυπικής ανάπτυξης ως κριτήριο αποτέλεσε κυρίως η ηλικία τους, που εξομοιώθηκε με αυτή της Ομάδας 1 (Mean 13,68 έτη, SD ± 1,06 έτη).
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ενός σταθμισμένου ερωτηματολογίου, το Πηλίκο Ενσυναίσθησης για Εφήβους: Ηλικίες 12- 15 ετών (Auyeung et al., 2012) το οποίο συμπλήρωσαν οι γονείς των εφήβων. Το ερωτηματολόγιο διερευνά την ενσυναίσθηση και τις πραγματολογικές δεξιότητες των δύο Ομάδων σύμφωνα με την άποψη των γονιών τους.
Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δυο ομάδες και για τα δυο είδη δεξιοτήτων (p<0,05). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ενδελεχή προσπάθεια μελέτης και αξιοποίησης των συγκεκριμένων δεξιοτήτων από ειδικούς και μη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Υψηλής Λειτουργικότητας, Εφηβεία, Ενσυναίσθηση, Πραγματολογικές Δεξιότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
242
Αριθμός σελίδων:
129
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ (ΔΑΦ) ΥΨΗΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.pdf
651 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.