Estime de soi et perception de la competence chez l'apprenant étudiant en classe de langue

Διπλωματική Εργασία uoadl:2420954 730 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Ελληνογαλλικό ΠΜΣ Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπαίδευση στη γλωσσική και πολιτισμική διαφορετικότητα σχολικών πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-20
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Gaignard Laura
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Χριστίνα Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Nadja Mayard, Professeure Assistante, Faculté des lettres, langues et sciences humaines, Université d'Angers
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Estime de soi et perception de la competence chez l'apprenant étudiant en classe de langue
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοεκτίμηση και αντιληπτική ικανότητα των διδασκομένων στο πλαίσιο εκμάθησης ξένων γλωσσών
Περίληψη:
Παρά το ενδιαφέρον διάφορων ερευνών και μελετών για την αυτοεκτίμηση, η συσχέτισή της με την εκμάθηση ξένων γλωσσών παραμένει ακόμα ένα πεδίο ανεξερεύνητο. Σε αυτή τη μελέτη θα εξετάσουμε τα πράγματα από την πλευρά του διδασκομένου ώστε να κατανοήσουμε τις αντιλήψεις και τα συναισθήματα του. Η έρευνά μας έχει ως στόχο να κατανοήσει και να καθορίσει τους παράγοντες που συνδέουν την αυτοεκτίμηση με την αντίληψη ικανότητας και την γλωσσική εκμάθηση. Η προβληματική στην οποία αυτή η έρευνα σκοπεύει να απαντήσει είναι η εξής: πώς η αυτοεκτίμηση και η αντίληψη ικανότητας των μαθητών επηρεάζουν την διαδικασία εκμάθησης μια ξένης γλώσσας; Για αυτό το σκοπό, εφαρμόσαμε τις τεχνικές που υπάγονται σε ποιοτική έρευνα. Σε πρώτη φάση, διενείμαμε ερωτηματολόγια και στην συνέχεια πραγματοποιήσαμε τέσσερεις ατομικές συνεντεύξεις. Η ανάλυση και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων στο τέλος αυτής της έρευνας έχουν ως στόχο την παρουσίαση στοιχείων που θα είναι χρήσιμα για τους καθηγητές ξένων γλωσσών.
Γαλλικά: Si l’estime de soi en contexte scolaire semble avoir été au cœur de nombreuses recherches et d’études scientifiques, la mise en relation plus spécifique entre estime de soi et apprentissage linguistique reste, elle, bordée de zones d’ombres. Ce travail de recherche se place du côté de l’apprenant étudiant en langue pour être au plus près de sa perception et de son ressenti individuel. L’étude menée a pour but de comprendre et de définir les liens qui unissent estime de soi, perception de la compétence et apprentissage linguistique. La problématique à laquelle cette recherche tente de répondre est la suivante : en quoi l’estime de soi et la perception de la compétence entrent-elles en jeu dans le processus d’apprentissage d’une langue chez l’étudiant ? Pour cela, des techniques d’enquête de type qualitatif ont été mises en œuvre avec la passation de questionnaires écrits dans un premier temps, puis avec la réalisation de quatre entretiens individuels dans un second temps. L’analyse et l’interprétation des résultats fournies à la fin de ce travail de recherche visent à apporter des éléments de réponses utiles aux professeurs de langues.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γαλλική γλώσσα
Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά:
αυτοεκτίμηση, αντίληψη ικανοτήτων, διδασκόμενος, εκμάθηση γλωσσών, μαθητής
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
137
Estime de soi_GAIGNARD.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο