Ο ρόλος της οπτικοποίησης στην κατανόηση της έννοιας του ορίου σε φοιτητές με προβλήματα όρασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2686488 256 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-07
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σταυρόπουλος Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πόταρη Δέσποινα Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος της οπτικοποίησης στην κατανόηση της έννοιας του ορίου σε φοιτητές με προβλήματα όρασης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος της οπτικοποίησης στην κατανόηση της έννοιας του ορίου σε φοιτητές με προβλήματα όρασης
Περίληψη:
Η Διδακτική των Μαθηματικών τις τελευταίες δεκαετίες, έχει να επιδείξει έρευνες με αρκετά σαφή συμπεράσματα σχετικά με τις δυσκολίες των φοιτητών να αποκτήσουν μια αξιόπιστη και ισχυρή εικόνα της έννοιας του ορίου, μίας έννοιας με εκπληκτικά πλούσια διαισθητική βάση. Ένας από τους λόγους των παρανοήσεων αποτελεί και ο στατικός, φορμαλιστικός ε-Ν ορισμός του ορίου μιας ακολουθίας, ο οποίος ούτε επιβεβαιώνει αλλά και ούτε γενικεύει τις πλούσιες ανθρώπινες δυναμικές αντιλήψεις που διέπουν την έννοια αυτή. Η συγκεκριμένη εργασία έχει σαν στόχο να διερευνήσει κατά πόσο η οπτικοποίηση της έννοιας του ορίου μίας ακολουθίας μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση του τυπικού ορισμού σε φοιτητές με προβλήματα όρασης. Η βασική ιδέα στηρίζεται στην άποψη ότι η πιθανή αντικατάσταση ενός αισθητήριου οργάνου από ένα άλλο όργανο μπορεί να προκαλέσει μια βαθιά αναδιάρθρωση της σκέψης και της προσωπικότητας του τυφλού ατόμου (Vygotsky, 1997). Σημαντικά στοιχεία σε αυτή τη μελέτη περίπτωσης αποτέλεσαν οι χειρονομίες, ο λόγος και η διαίσθηση μίας φοιτήτριας μαθηματικού τμήματος με ολική απώλεια όρασης. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αποτελέσουν μέρος σε μία ευρύτερη συζήτηση για τον τρόπο που θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη διδακτική των μαθηματικών σε άτομα με διαφορετικούς τρόπους κατανόησης ώστε να διευρυνθεί το περιορισμένο για την ώρα πεδίο των διαφορετικών αυτών προσεγγίσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
όριο ακολουθίας, οπτικοποίηση, προβλήματα όρασης, χειρονομίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
82
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική - Σταυρόπουλος.pdf
869 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.