Οι εμπειρίες των χρηστών απο τη χρήση των υπηρεσιών των εξωτερικών ιατρείων δημοσίων νοσοκομείων

Διπλωματική Εργασία uoadl:2686597 322 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διαπανεπιστημιακό - Διατμηματικό ΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας-Πληροφορική Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-07
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μπαμπάτσικου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καϊτελίδου Δ. ,Αναπλ. Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ
Λεμονίδου Χ. , Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ
Σουρτζή Π. ,Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι εμπειρίες των χρηστών απο τη χρήση των υπηρεσιών των εξωτερικών ιατρείων δημοσίων νοσοκομείων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι εμπειρίες των χρηστών απο τη χρήση των υπηρεσιών των εξωτερικών ιατρείων δημοσίων νοσοκομείων
Περίληψη:
Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας
και του τομέα της υγείας γενικότερα έχει στραφεί στη σύνδεση της ποιότητας
των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας με την ικανοποίηση των ασθενών από
τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα επίπεδα ικανοποίησης που δηλώνουν οι
ασθενείς από τις υπηρεσίες που λαμβάνουν αποτελούν εργαλείο μέτρησης
και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση των εμπειριών
των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες από τη χρήση των εξωτερικών
τακτικών ιατρείων δύο Ελληνικών Γενικών Νοσοκομείων.
Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική μελέτη με σκοπό τη
διερεύνηση των εμπειριών των χρηστών των υπηρεσιών των εξωτερικών
ιατρείων των δύο νοσοκομείων. Το μέγεθος του δείγματος αποτέλεσαν 150
ασθενείς (75 από το κάθε νοσοκομείο). Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν
με δειγματοληψία ευκολίας από ενήλικες που επισκέφτηκαν τα τακτικά
εξωτερικά ιατρεία των δύο Νοσοκομείων σε τρίμηνη χρονική διάρκεια.
Αποτελέσματα: Η παρούσα μελέτη έδειξε ότι περισσότερο από το ήμισυ του
μελετώμενου πληθυσμού είχε θετική άποψη από την επίσκεψή του στα
τακτικά εξωτερικά ιατρεία των δύο Νοσοκομείων. Η μέση ηλικία των
συμμετεχόντων ήταν 48,3 έτη, το 1/3 ήταν γυναίκες και η πλειονότητα ήταν
ελληνικής εθνικότητας (92%). Το 88,7 % των συμμετεχόντων ήταν
ασφαλισμένοι στον ΕΟΠΥΥ ή σε άλλο ταμείο δημόσιας/κοινωνικής
ασφάλισης. Το 15,9% των ασθενών που πήραν μέρος στην έρευνα
χρειάστηκαν περισσότερο από έναν μήνα για να κλείσουν ραντεβού στα
εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου. Ωστόσο, είναι σημαντικό ότι οι ίδιοι οι
ασθενείς ανέδειξαν στις δέκα πιο σημαντικές διστάσεις της ικανοποίησης τους
την ενεργή συμμετοχή τους στην πορεία και τη θεραπεία της νόσου. Οι
χρήστες των τακτικών εξωτερικών ιατρείων των Νοσοκομείων που τα είχαν
επισκεφτεί με προγραμματισμένο ραντεβού είχαν μεγαλύτερη βαθμολογία
σύστασης του γιατρού σε συγγενείς/φίλους σε σχέση με τους χρήστες που τα
είχαν επισκεφτεί χωρίς προγραμματισμένο ραντεβού. Αντίθετη παρατήρηση
έγινε με τους χρήστες των τακτικών εξωτερικών ιατρείων του Νοσοκομείου με
αυξημένη αυτοεκτίμηση υγείας, οι οποίοι είχαν μικρότερη βαθμολογία
σύστασης της μονάδας υγείας σε συγγενείς/φίλους.
Συμπεράσματα: Η ανάλυση των αποτελεσμάτων της μελέτης κατέδειξε ότι
στο σύνολό τους το δείγμα των ασθενών ήταν αρκετά ικανοποιημένο από τις
υγειονομικές υπηρεσίες, με την ικανοποίησή τους να αυξάνεται όταν
χρησιμοποιούν συχνότερα τις υπηρεσίες του νοσοκομείου . Ειδικότερα, οι
ασθενείς ήταν ικανοποιημένοι από την ιατρική και τη νοσηλευτική φροντίδα,
ενώ λιγότερο από τις διοικητικές υπηρεσίες και το περιβάλλον-εγκαταστάσεις.
Ωστόσο, από τις απαντήσεις που δόθηκαν οι παράμετροι που σχετίζονται με
τον χώρο, το περιβάλλον και τις διοικητικές υπηρεσίες αποτελούν μέρος των
μικρότερων σε σημασία διαστάσεων για την ικανοποίηση των ασθενών όπως
αυτοί τις αξιολόγησαν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Ικανοποίηση, Ασθενείς, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Νοσοκομείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

BAMPATSIKOY AIKATERINH-master.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.