Αυτοαποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών και Σχολικό Κλίμα στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2722029 928 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-28
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Σμαΐλη Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Σταμάτιος - Αλέξανδρος , Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτοαποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών και Σχολικό Κλίμα στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοαποτελεσματικότητα Εκπαιδευτικών και Σχολικό Κλίμα στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης
Περίληψη:
Η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών αποτελεί τη βάση της μελέτης γύρω από τις επιτυχημένες εκπαιδευτικές πρακτικές της συμπερίληψης. Η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού σχετίζεται με διάφορους παράγοντες σημαντικότερος από τους οποίους είναι οι αντιλήψεις του σχετικά με το σχολικό κλίμα. Ωστόσο, λίγες έρευνες έχουν δείξει τη δέουσα προσοχή στην παραπάνω συσχέτιση ιδιαιτέρως στο συμπεριληπτικό σχολικό πλαίσιο. Η μελέτη αυτή έχει σαν βασικό σκοπό τόσο τη διερεύνηση της σχέσης του σχολικού κλίματος με την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών στο συμπεριληπτικό πλαίσιο στην Ελλάδα, όσο και την ανάδειξη παραγόντων που μέσα από αυτή τη σχέση είτε ευνοούν ή δυσχεραίνουν τη συμπερίληψη είτε έχουν επιπτώσεις στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών απέναντι σε μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς. Οι 390 εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα προέρχονταν από ιδιωτικά και δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας. Οι αναλύσεις επί των ερωτηματολογίων τους καταδεικνύουν αφενός ότι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για ένα υποστηρικτικό σχολικό κλίμα συνδέονται θετικά με τη αποτελεσματικότητά τους σε συμπεριληπτικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και αφετέρου πως η υψηλή αποτελεσματικότητά τους επηρεάζει με τη σειρά της την αυτοπεποίθησή τους να αξιολογήσουν ή να διαχειριστούν μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
συμπερίληψη, αυτοαποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών, σχολικό κλίμα, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, προβλήματα συμπεριφοράς
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
210
Αριθμός σελίδων:
125
ΣΜΑΪΛΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο