Μονάδα:
Κατεύθυνση Φυσικές Επιστήμες στην ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-13
Συγγραφέας:
Βρεττοπούλου Στυλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κρυσταλλία Χαλκιά, Ομότιμη καθηγήτρια ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Αποστολία Γαλάνη, Επίκουρη καθηγήτρια, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Σκορδούλης, καθηγητής, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση άτυπων πηγών μάθησης (ντοκιμαντέρ επιστήμης) στη διδασκαλία εννοιών του Ηλιακού Συστήματος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση άτυπων πηγών μάθησης (ντοκιμαντέρ επιστήμης) στη διδασκαλία εννοιών του Ηλιακού Συστήματος
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται σε μία διδακτική παρέμβαση που έγινε σε πέντε ομάδες μαθητών/μαθητριών από 3 διαφορετικά σχολεία των περιοχών Αθηνών και Πειραιά, με βασικό στόχο την αξιολόγηση της χρήσης αποσπασμάτων από ντοκιμαντέρ επιστήμης κατά τη διδασκαλία του Ηλιακού Συστήματος. Η συγκεκριμένη παρέμβαση ανέδειξε και κατέγραψε τις ιδέες των μαθητών/τριών για έννοιες που σχετίζονται με το Ηλιακό μας Σύστημα και ειδικότερα για την ηλικία του Ηλιακού Συστήματος, τη σειρά σχηματισμού Ήλιου-πλανητών, τη διαδικασία σχηματισμού των πλανητών, τη δομή και τη διάταξη του Ηλιακού μας Συστήματος και τα σχετικά μεγέθη Ήλιου-πλανητών. Η έρευνα διεξήχθη σε 19 μαθητές Στ’ τάξης Δημοτικού τριών σχολείων του λεκανοπεδίου Αττικής. Η διδακτική παρέμβαση βασίστηκε στην προβολή και επεξεργασία αποσπασμάτων ντοκιμαντέρ. Για την μελέτη των ιδεών των μαθητών, καθώς και για τον έλεγχο του βαθμού επιτυχίας της παρέμβασης πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις με τους μαθητές πριν και μετά τη διδασκαλία. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μαθητές έχουν ποικίλες ιδέες για ζητήματα που σχετίζονται με το Ηλιακό Σύστημα και πως το γνωστικό τους επίπεδο βελτιώθηκε μετά την παρέμβαση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ντοκιμαντέρ επιστήμης, Ηλιακό Σύστημα, ιδέες μαθητών/τριών, διδακτική αστρονομίας, εκπαίδευση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38