Η ανάπτυξη του γραπτού λόγου με τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας (πληκτρολόγιο οθόνης windows και ειδικό joystick) σε μαθητή με βαριά τετραπληγία. Μελέτη περίπτωσης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2775276 283 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοθεραπεία - Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-21
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Γιαννακοπούλου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Ευαγγελία Γαλανάκη, Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Επίκλουρος Καθηγητής Ψυχολογία ΑΜΕΑ -Οργανωσιακή Ψυχολογία, ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάπτυξη του γραπτού λόγου με τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας (πληκτρολόγιο οθόνης windows και ειδικό joystick) σε μαθητή με βαριά τετραπληγία. Μελέτη περίπτωσης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάπτυξη του γραπτού λόγου με τη χρήση βοηθητικής τεχνολογίας (πληκτρολόγιο οθόνης windows και ειδικό joystick) σε μαθητή με βαριά τετραπληγία. Μελέτη περίπτωσης.
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη του γραπτού λόγου σε μαθητή με βαριά τετραπληγία και φυσιολογική νοημοσύνη με τη βοήθεια της Νέας Τεχνολογίας.
Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει το θεωρητικό μέρος που αναπτύσσεται σε τρία κεφάλαια, τρεις θεματικούς άξονες. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην εγκεφαλική παράλυση, τον ορισμό, τη συχνότητα εμφάνισης, την αιτιολογία, την ταξινόμηση και τις συνοδές διαταραχές. Στο δεύτερο κεφάλαιο καταγράφονται τα εκπαιδευτικά οφέλη της χρήσης των ΤΠΕ στην εκμάθηση του γραπτού λόγου καθώς περιγράφονται λεπτομερώς οι κατηγορίες υποστηρικτικής τεχνολογίας για μαθητές με αναπηρίες. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη λειτουργία του γραπτού λόγου, καταγράφονται παραδοσιακές και σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της γραφής. Επίσης αναπτύσσεται η κειμενοκεντρική προσέγγιση και τα χαρακτηριστικά των κειμενικών ειδών.
Στη δεύτερη ενότητα, που συνιστά το ερευνητικό μέρος, καταγράφεται περίπτωσης ενός παιδιού 11 ετών με εγκεφαλική παράλυση και συγκεκριμένα με βαριά τετραπληγία, χωρίς καταληπτή ομιλία αλλά με φυσιολογική νοημοσύνη, μαθητής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Αρχικά, διατυπώνονται ερευνητικά ερωτήματα και στη συνέχεια παρατίθεται η μεθοδολογία της έρευνας και καταγράφονται πληροφορίες για το προφίλ του συμμετέχοντα. Ακολουθεί η παράθεση του τρόπου που σχεδιάστηκε η παρέμβαση και οι στόχοι που τέθηκαν. Ύστερα καταγράφεται η διαδικασία συλλογής δεδομένων, δηλαδή ένα ημερολόγιο της πορείας της παρέμβασης. Κατόπιν, παραθέτονται τα αποτελέσματα της μελέτης και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή. Τέλος, καταγράφονται οι περιορισμοί της συγκεκριμένης μελέτης καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη γραπτού λόγου, εγκεφαλική παράλυση, βοηθητική τεχνολογία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
30
Αριθμός σελίδων:
172
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.