Δημιουργία και Ερευνητική Εφαρμογή Μεταγνωστικού - Αξιολογικού Επιτραπέζιου Παιχνιδιού στη Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2776133 462 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-06-30
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Δήμου Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία-Ζωή Φουντοπούλου, Καθηγήτρια, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Αθανάσιος Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δημιουργία και Ερευνητική Εφαρμογή Μεταγνωστικού - Αξιολογικού Επιτραπέζιου Παιχνιδιού στη Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δημιουργία και Ερευνητική Εφαρμογή Μεταγνωστικού - Αξιολογικού Επιτραπέζιου Παιχνιδιού στη Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου
Περίληψη:
Η παιδαγωγική δύναμη ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού στη σχολική τάξη πηγάζει από τον συνδυασμό της ποικιλίας και της τέρψης. Καθώς οι μαθητές του σύγχρονου γυμνασίου δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο πάθος για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και η αξιολόγησή τους εστιάζεται κυρίως στις γνωστικές τους δεξιότητες, δημιουργήθηκε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι εφαρμοζόμενο στη γραμματική των Αρχαίων Ελληνικών των τριών τάξεων του γυμνασίου. Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά την αποτελεσματικότητα ενεργοποίησης και καλλιέργειας των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από την εφαρμογή του επιτραπέζιου παιχνιδιού. Ταυτοχρόνως, επιχειρεί τη σύγκριση του εν λόγω αξιολογικού – μεταγνωστικού εργαλείου με την κλασσική μέθοδο αξιολόγησης των μαθητών, τα κριτήρια αξιολόγησης. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 με εφαρμογή του επιτραπέζιου παιχνιδιού στη Γ΄ τάξη ενός γυμνασίου της Δυτικής Αττικής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Γραμματική Αρχαίων Ελληνικών, Επιτραπέζιο Παιχνίδι, Μεταγνωστικές Δεξιότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
120
Αριθμός σελίδων:
157
Dimou Paraskevi_Dissertation.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο