Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία-Ζωή Φουντοπούλου, Καθηγήτρια, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Αθανάσιος Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τμήμα: Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Περίληψη:
Η παιδαγωγική δύναμη ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού στη σχολική τάξη πηγάζει από τον συνδυασμό της ποικιλίας και της τέρψης. Καθώς οι μαθητές του σύγχρονου γυμνασίου δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο πάθος για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και η αξιολόγησή τους εστιάζεται κυρίως στις γνωστικές τους δεξιότητες, δημιουργήθηκε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι εφαρμοζόμενο στη γραμματική των Αρχαίων Ελληνικών των τριών τάξεων του γυμνασίου. Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά την αποτελεσματικότητα ενεργοποίησης και καλλιέργειας των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από την εφαρμογή του επιτραπέζιου παιχνιδιού. Ταυτοχρόνως, επιχειρεί τη σύγκριση του εν λόγω αξιολογικού – μεταγνωστικού εργαλείου με την κλασσική μέθοδο αξιολόγησης των μαθητών, τα κριτήρια αξιολόγησης. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 με εφαρμογή του επιτραπέζιου παιχνιδιού στη Γ΄ τάξη ενός γυμνασίου της Δυτικής Αττικής.