Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2778423 589 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-12
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Νύχα Αιμιλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζαμπέτα Εύη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης για την εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια, η μεγάλη εισροή των προσφύγων στην Ευρώπη έφερε τις χώρες υποδοχής μπροστά στην πρόκληση διαχείρισης και κάλυψης των αναγκών των ανθρώπων αυτών. Την ίδια στιγμή, με περισσότερο από το μισό του αριθμού των προσφύγων να είναι σε σχολική και προσχολική ηλικία, προέκυψε η ανάγκη σχεδιασμού εκπαιδευτικής πολιτικής για το μαθητικό προσφυγικό πληθυσμό. Η Ελλάδα σε συνθήκες χρονικής πίεσης επιχείρησε να προσαρμόσει το εκπαιδευτικό της συστήμα με τρόπο που να διευκολύνει την ομαλή ένταξη των προσφύγων μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό λειτούργησαν Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης για τους Πρόσφυγες (ΔΥΕΠ). Η έρευνα αυτή διερευνά τις απόψεις των στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών μαθητών από σχολεία που λειτούργησαν ως Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης για τους Πρόσφυγες (ΔΥΕΠ). Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να αναδείξει τις απόψεις στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών σχετικά με την παρουσία των προσφύγων μαθητών, την ένταξη καθώς και την μετάβασή τους από τις Δομές Υποδοχής Προσφύγων (ΔΥΕΠ) στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα.Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι η σχολική κοινότητα υποδέχθηκε θετικά τους πρόσφυγες μάθητες. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι βασική προτεραιότητα για τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη εκπαίδευσης συνιστά η ένταξη των προσφύγων μαθητών σε μια σχολική κανονικότητα. Οι προκλήσεις της ένταξης αυτής εντοπίζονται στη δυσκολία επικοινωνίας και στην αβεβαιότητα της παραμονής τους. Γενικά, η λειτουργία των ΔΥΕΠ την περασμένη σχολική χρονιά, συνέβαλε σε ένα βαθμό στην ομαλή μετάβαση και ένταξή τους στο πρωινό σχολείο. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι οι γονείς των προσφύγων έχουν περιορισμένη αλληλεπίδραση με τη σχολική κοινότητα και ιδιαίτερα περιορισμένη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Από την άλλη πλευρά, οι αντιδράσεις που εκφράστηκαν σε διάφορα σχολεία την περασμένη σχολική χρονιά από Έλληνες γονείς σε σχέση με τη φοίτηση των προσφύγων έχουν πλέον καμφθεί. Οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης προσπαθούν να ξεπερνούν τις ελλείψεις και να εφαρμόζουν αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική τους προσέγγιση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Πρόσφυγας, πρόσφυγες μαθητές, εκπαίδευση, ΔΥΕΠ, ένταξη, απόψεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
127
_AIMIΛΙΑ ΝΥΧΑ_.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο