Συγκρούσεις γονέων - εφήβων σε σχέση με την ψυχολογική ευημερία και σχολική επίδοση: Μία διαχρονική μελέτη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2781877 615 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-09-19
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Μασούρη Χρυσούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φρόσω Μόττη - Στεφανίδη, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχοδιαγνωστικής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Σπύρος Τάνταρος, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συγκρούσεις γονέων - εφήβων σε σχέση με την ψυχολογική ευημερία και σχολική επίδοση: Μία διαχρονική μελέτη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συγκρούσεις γονέων - εφήβων σε σχέση με την ψυχολογική ευημερία και σχολική επίδοση: Μία διαχρονική μελέτη
Περίληψη:
Η εφηβεία είναι μία περίοδος αλλαγών τόσο στη ζωή του εφήβου όσο και στα δυναμικά της οικογένειάς του. Η ανάγκη του εφήβου για αυτονομία έχει ως αποτέλεσμα τις έντονες συγκρούσεις ανάμεσα σε εκείνον και τους γονείς του. Οι έφηβοι μετανάστες έρχονται αντιμέτωποι τόσο με αναπτυξιακές όσο και με επιπολιτισμικές προκλήσεις. Στην παρούσα εργασία θα πραγματοποιήσουμε μία ανασκόπηση των υπαρχουσών ερευνών σχετικά με τα ζητήματα της σύγκρουσης εφήβων και γονέων καθώς και πώς αυτές επηρεάζουν την ψυχολογική ευημερία των εφήβων και τις σχολικές τους επιδόσεις. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς για την μέτρηση των συγκρούσεων γονέων - εφήβων, της αυτοεκτίμησης αλλά και ο μέσος όρος της βαθμολογίας των μαθητών για την μεταβλητή της σχολικής επίδοσης. Για την στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκαν αρχικά κάποιες συσχετιστικές αναλύσεις μεταξύ των μεταβλητών, και κατόπιν αναλύσεις διακύμανσης και η μέθοδος της ιεραρχικής παλινδρόμησης. Τα κυριότερα ευρήματα αφορούν στο ότι η καταγωγή επηρεάζει την ψυχολογική ευημερία και την σχολική επίδοση και όχι οι συγκρούσεις γονέων – εφήβων, όπως αναμενόταν, τουλάχιστον σε ένα οριακό επίπεδο μη στατιστικής σημαντικότητας. Τέλος, συζητούνται τα ευρήματα της μελέτης καθώς και πιθανοί περιορισμοί και μελλοντικές ερευνητικές προτάσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συγκρούσεις γονέων – εφήβων, ψυχολογική ευημερία, μετανάστευση, σχολική επίδοση.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
72
Αριθμός σελίδων:
61
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

πρότυπο μορφοποίησης παυλοπουλος.pdf
301 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.