Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΙΣΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΑΕΙΦΟΡΟ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2800140 495 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-01
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Λιαράκος Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. ΔΑΣΕΝΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ,ΧΗΜΕΙΑΣ, ΕΚΠΑ, ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ
2. ΜΕΘΕΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ,Αν ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ,ΧΗΜΕΙΑΣ,ΕΚΠΑ
3. ΜΠΑΚΕΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ,Αν. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ,ΧΗΜΕΙΑΣ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΙΣΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΑΕΙΦΟΡΟ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΙΣΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΑΕΙΦΟΡΟ
Περίληψη:
Η αναπλαισίωση της σχολικής γνώσης με εργαλείο τον σχολικό κήπο μπορεί να αποτελέσει μία εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας της Χημείας και των Φυσικών Επιστημών γενικότερα, επιδιώκοντας τη διασύνδεση με την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την καθημερινή ζωή των μαθητών και των μαθητριών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε αυτήν τη διπλωματική εργασία, αξιοποιήθηκε ο σχολικός κήπος ως το κατάλληλο εργαλείο μετασχηματισμού και αναπλαισίωσης της σχολικής γνώσης της Χημείας, όπως για παράδειγμα των βασικών εννοιών της οξύτητας και της εξουδετέρωσης αλλά και ως εργαλείο δραστηριοποίησης και ευαισθητοποίησης τόσο της εκπαιδευτικής όσο και της τοπικής κοινότητας για θέματα που αφορούν στο Περιβάλλον και στην Αειφόρο Ανάπτυξη. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, σχεδιάστηκε διδακτική παρέμβαση και αναπτύχθηκε διδακτικό υλικό, το οποίο εφαρμόσθηκε σε είκοσι τρεις (23) μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Καισαριανής «Μάριος Χάκκας». Η διδακτική παρέμβαση διήρκεσε ένα τετράμηνο και πραγματοποιήθηκε από τον ερευνητή στο πλαίσιο της υποχρεωτικής Δημιουργικής Εργασίας στο μάθημα της Χημείας. Ο αντίκτυπος της διδακτικής παρέμβασης αξιολογήθηκε μέσω ημιδομημένης συνέντευξης στο σύνολο των μαθητών/-τριών που συμμετείχαν στην υλοποίηση της Δημιουργικής Εργασίας. Τα ευρήματα της έρευνας υπέδειξαν θετικό αντίκτυπο της παρέμβασης στις γνώσεις και στις στάσεις των μαθητών/-τριών. Επίσης, το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά την ενασχόλησή τους σε δραστηριότητες στον σχολικό κήπο, τα θετικά σχόλια των εκπαιδευτικών του σχολείου και οι κοινωνικές δράσεις που αναπτύχθηκαν καταδεικνύουν ότι o σχολικός κήπος ως «όχημα» για τον μετασχηματισμό και αναπλαισίωση της σχολικής γνώσης της Χημείας και την εισαγωγή ζητημάτων σχετικά με την Αειφόρο Ανάπτυξη, σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ήταν σε γενικές γραμμές επιτυχής.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Βιωματική μάθηση, Διδακτική της Χημείας
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙ∆ΙΑ: Χημεία, Εκπαίδευση για την Αειφόρο ανάπτυξη (Ε.Α.Α), Σχολικός κήπος, Οξύτητα, Εξουδετέρωση, Διδακτικό υλικό, Ποιοτική έρευνα
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Χημεία, Εκπαίδευση για την Αειφόρο ανάπτυξη (Ε.Α.Α), Σχολικός κήπος, Οξύτητα, Εξουδετέρωση, Διδακτικό υλικό, Ποιοτική έρευνα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
124
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΔΙΧΗΝΕΤ_28_09_2018_ΛΙΑΡΑΚΟΣ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο