Μελετώντας την εισαγωγή της άλγεβρας στην Α' γυμνασίου: Διδακτικοί σχεδιασμοί, υλικά και διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2810593 389 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-10-15
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πισκοπάνη-Καραΐσκου Όλγα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Ψυχάρης, Επίκουρος Καθηγητής, τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελετώντας την εισαγωγή της άλγεβρας στην Α' γυμνασίου: Διδακτικοί σχεδιασμοί, υλικά και διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μελετώντας την εισαγωγή της άλγεβρας στην Α' γυμνασίου: Διδακτικοί σχεδιασμοί, υλικά και διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Η εισαγωγή των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην άλγεβρα αποτελεί βασικό ζήτημα μελέτης στην κοινότητα της διδακτικής των μαθηματικών. Μέσα από την συνεργασία δυο εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι σχεδίασαν και εφάρμοσαν από κοινού δραστηριότητες στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα PreMaTT, στην παρούσα έρευνα μελετάται ο διδακτικός σχεδιασμός και η πρακτική τους καθώς συνεργάζονται για την ανάπτυξη διδακτικών υλικών που αξιοποιούν ειδικά σχεδιασμένα ψηφιακά εργαλεία. Χρησιμοποιώντας το θεωρητικό πλαίσιο που βασίζεται στην εργασία δημιουργίας μονάδων διδασκαλίας των δυο εκπαιδευτικών, η έρευνα επικεντρώνεται στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και των πηγών που τους επηρεάζουν στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων. Η ανάλυση της δημιουργίας μονάδων διδασκαλίας ανέδειξε πτυχές της εξέλιξης των δυο εκπαιδευτικών στο επίπεδο γνώσης και του διδακτικού σχεδιασμού. Οι μετατοπίσεις των διδακτικών προσεγγίσεων και πρακτικών των δυο εκπαιδευτικών αποτέλεσαν γεγονότα που εξέλιξαν την επαγγελματική τους μάθηση. Επιπλέον, κομβικό σημείο αναφοράς και για τους δυο εκπαιδευτικούς έδειξε να αποτελεί η έτερο-παρατήρηση ως κομμάτι της μεταξύ τους συνεργασίας. Τέλος, προσδιορίστηκαν οι παράγοντες από τους οποίους επηρεάζεται η εξέλιξη της δημιουργίας μονάδων διδασκαλίας των δυο εκπαιδευτικών αναφορικά με την εισαγωγή της άλγεβρας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά την εμπλοκή τους σε κύκλους διδακτικού σχεδιασμού, εφαρμογής στην τάξη και αποτίμησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
εισαγωγή στην άλγεβρα, εργασία μονάδων διδασκαλίας, κοινότητα ομάδας, συνεργασία εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
95