Διδακτικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Μορφολογικής Επίγνωσης Μαθητών Τμημάτων Ένταξης της Β΄ Δημοτικού με Υψηλό Κίνδυνο Εμφάνισης Μαθησιακών Δυσκολιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2819141 311 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-13
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Χριστοδούλου Κυριακή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Ασημίνα Ράλλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διδακτικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Μορφολογικής Επίγνωσης Μαθητών Τμημάτων Ένταξης της Β΄ Δημοτικού με Υψηλό Κίνδυνο Εμφάνισης Μαθησιακών Δυσκολιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διδακτικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Μορφολογικής Επίγνωσης Μαθητών Τμημάτων Ένταξης της Β΄ Δημοτικού με Υψηλό Κίνδυνο Εμφάνισης Μαθησιακών Δυσκολιών
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός διδακτικού προγράμματος για την ενίσχυση των δεξιοτήτων μορφολογικής επίγνωσης μαθητών με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 54 μαθητές της δευτέρας δημοτικού οι οποίοι φοιτούσαν στα τμήματα ένταξης των σχολείων τους. Οι 29 μαθητές αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα, η οποία εφάρμοσε το διδακτικό πρόγραμμα και οι 25 μαθητές την ομάδα ελέγχου, η οποία διδάχθηκε με τον παραδοσιακό τρόπο. Όλοι οι μαθητές εντάχθηκαν στην έρευνα βάσει του κριτηρίου της απόκλισης, δηλαδή της ύπαρξης μέσης φυσιολογικής νοημοσύνης και ταυτόχρονα, επίδοσης χαμηλότερης της 1,5 τυπικής απόκλισης από τον μέσο όρο στην αναγνωστική αποκωδικοποίηση. Το διδακτικό πρόγραμμα βασίστηκε στις αρχές της άμεσης και σαφούς διδασκαλίας, είχε συνολική διάρκεια 20 ωρών και εφαρμόστηκε από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας σημείωσαν σημαντικά υψηλότερη επίδοση στη συνολική μορφολογική επίγνωση, αλλά και στα επιμέρους είδη της, σε σχέση με την ομάδα ελέγχου. Τα συγκεκριμένα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η άμεση διδασκαλία της μορφολογικής επίγνωσης είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για μαθητές υψηλής επικινδυνότητας εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μορφολογική επίγνωση, παρέμβαση, υψηλή επικινδυνότητα, μαθησιακές δυσκολίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
119
Αριθμός σελίδων:
107
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_Χριστοδούλου_Κυριακή_2018.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο