Παραγοντική Διερεύνηση του MathPro, ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου Εντοπισμού Μαθησιακών Δυνατοτήτων και Δυσκολιών στα Μαθηματικά

Διπλωματική Εργασία uoadl:2866149 332 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-03-14
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Καραγιάννη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρούσσος Πέτρος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παυλόπουλος Βασίλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παραγοντική Διερεύνηση του MathPro, ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου Εντοπισμού Μαθησιακών Δυνατοτήτων και Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παραγοντική Διερεύνηση του MathPro, ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου Εντοπισμού Μαθησιακών Δυνατοτήτων και Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περίληψη:
Στόχος αυτής της εργασίας είναι η παραγοντική διερεύνηση της δομής μιας νεοδημιουργηθείσας μπαταρίας μαθηματικών εργασιών, που βασίζεται στον υπολογιστή και σχεδιάστηκε για να ανιχνεύει τις μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά, βάσει τεσσάρων γνωστικών παραγόντων. Βασίστηκε σε ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε για να διεγείρει ικανότητες από τον τομέα της έννοιας αριθμού, της μνήμης, της συλλογιστικής και της οπτικο-χωρικής ικανότητας. Βασικός στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση για το αν το σχεδιασμένο μαθηματικό εργαλείο ταξινομεί τις μαθηματικές δεξιότητες, που εμπλέκονται στην εκμάθηση των μαθηματικών, στους τέσσερις προαναφερθέντες τομείς, σε κάθε τάξη του δημοτικού. Ειδικότερα, η εργασία αυτή πραγματεύεται πώς ομαδοποιούνται οι 18 δοκιμασίες της νέας μπαταρίας μαθηματικών εργασιών σε κάθε τάξη του δημοτικού, μέσω της παραγοντικής ανάλυσης κύριων συνιστωσών. Δεδομένου πως δεν υπάρχει άλλη σταθμισμένη μαθηματική μπαταρία για την ανίχνευση μαθηματικών μαθησιακών δυσκολιών, ελέγχεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα αυτού του εργαλείου, μέσω της διερεύνησης της κατανομής των παραγόντων σε κάθε τάξη. Σε δεύτερη φάση, αναζητούνται τυχόν διαφορές μεταξύ των παραγόντων που εξήλθαν από κάθε βαθμίδα. Το δείγμα της εργασίας προέρχεται από 2371 μαθητές Α’ έως και Στ’ δημοτικού. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής μελέτης και των αναλύσεων που προέκυψαν, υποδεικνύουν πως η κατανομή των παραγόντων ανά σχολική τάξη εμφανίζει διαφοροποιήσεις, τουλάχιστον για τον συγκεκριμένο πληθυσμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
παραγοντική δομή, μπαταρία μαθηματικών εργασιών, μαθηματικές δυσκολίες, διαφορές παραγόντων, τάξη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
02
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
141
Αριθμός σελίδων:
102
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Karagianni-Maria-Thesis.pdf
985 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.